Какви документи се изискват при продажбата на имот?
Какви документи се изискват при продажбата на имот?
Красимир Николов
Друго
Габрово
Отговори (3)
Отговор:
Консултирай се с брокер, те носят всичко необходимо в себе си. Това е по-добрият вариант :)
За контакти
Отговор:
При продажба на имот Продавачът трябва да притежава следните документи:
1. Документ за собственост (нотариален акт или друг документ за собственост);
2. Документ за самоличност (лична карта);
3. Данъчна оценка на имота (извършва се от данъчната служба);
4. Скица на имота (ако предмет на сделката е дворно място);
5. Протокол за делба (ако е имало делба на имота);
6. Удостоверение, че имотът не е актуван като общински (само за сделки с дворно място, издава се от отдел "Общинска собственост");
7. Удостоверение, че сградата е изградена по одобрен архитектурен план (необходимо е само при положение, че в имота е извършено строителство, което не е отразено в нотариалния акт);
8. Удостоверение за наследници (изисква се ако лицето, посочено в документа за собственост е починало);
9. Пълномощно (изисква се ако продавачът не може да присъства при организацията и изповядването на сделката и е упълномощило друго лице);
10. Други документи според особеностите на имота, напр. смъртен акт, акт за раждане, документ за развод, удостоверение за брак и т.н.
11.ПРЕДВАРИТЕЛЕН ДОГОВОР
Предварителният договор за продажба на недвижим имот се сключва между продавача и купувача. Той съдържа основните елементи на окончателния договор (данни за продавача и купувача, данни за имота, цена, срокове и т.н.). Предварителният договор за продажба на недвижим имот не прехвърля правото на собственост върху имота. С него само се поема задължение в бъдеще да бъде сключен окончателен договор, с който да се прехвърли правото на собственост върху имота.
Предварителният договор трябва да е в писмена форма. При подписването му Купувачът плаща на Продавача капаро, обикновено 10% от стойността на имота.
12.ПРОВЕРКА ЗА ТЕЖЕСТИ НА ИМОТА
Преди изповядване на сделката пред нотариус е необходимо в службата по вписванията да се извърши проверка за тежести на имота. Ако имотът има тежести, при продажба те се прехвърлят на новия собственик и той става отговорен за тях.
В общи линии при продажба на имот в територии с одобрена кадастрална карта и кадастрални регистри, ще трябва да извадите и Удостоверение с идентификатор на имота
( адреса за гр. София е в кв.Павлово, ул.Мусала 1).
Може да има и други документи свързани със спецификата на продавания от Вас имот.
За повече информация: http://www.yavnaimoti.com |
За контакти
Тагове
Популярни въпроси - Продажба на имот
Виж всички въпросиЗадай въпрос!
Колебаете се дали да закупите имот в даден район? Искате да научите каква е реалната стойност на вашия дом? Получете съвет от тези, които знаят! Ceb.bg дава възможност на потребителите да задават въпроси относно покупка, продажба, наем, стопанисване, управление, ремонт и всичко останало около имотите. Питайте и ще получите отговор от експертите в бранша!
Полезни сайтове
-
Топ класацията на българските сайтове