Регистрация Забравена парола

home home   Мобилна версия

Новини

ИПИ: Липсва развитие по концесионирането на големите български пристанища

Липсва каквото и да е било развитие по концесионирането на големите български пристанища – Бургас, Варна, Русе и Видин, се казва в анализ на Института за пазарна икономика.


Единственото, което правителството е свършило в тази насока, е публикуването на стратегически документ, в който се заявяват гръмки намерения за концесиониране на пристанищната и летищната инфраструктура.

Въпреки че стратегията е публикувана през март 2010 г., обаче, нито една процедура за концесиониране на пристанищен терминал не е започнала през последната година.
 
Едно от традиционните оправдания на правителството (което често се използва и за замразените приватизационни проекти) е световната икономическа и финансова криза, която е прогонила инвеститорите от нововъзникващите пазари. 
 
От данните за пристанищата в Бургас, Варна и Русе е видно, че тези в Бургас и Русе са сериозно пострадали от кризата, що се отнася до товоробороти и финансови резултати.

Пристанището във Варна се представя по-добре по време на кризата, като е видна ясна тенденция на съкращаване на заетите, въпреки увеличените товари през последните години. 
 
Пристанище Бургас е особено озадачаващ случай – въпреки спадът на товарооборота през последните години, персоналът остава непроменен, а и даже се увеличава през кризисната 2008 г. Не е чудно, че пристанището е на загуба през последните 3 години.
 
Източник: burgasnews.com

Коментара : (0)

Добави коментар

Полезни сайтове

  • bgtop.net

    Топ класацията на българските сайтове

							Владимир Йосифов

Владимир Йосифов
Консултант
София

							Таня Китик

Таня Китик
Консултант
София

							Антон Илиев

Антон Илиев
Брокер
София

							инж. Петър Петров

инж. Петър Петров
Инженер
Стара Загора

Анкета

Имаме ли нужда от закон, който да регламентира дейността на брокерите?
Резултати Архив