Новини
Липсва каквото и да е било развитие по концесионирането на големите български пристанища – Бургас, Варна, Русе и Видин, се казва в анализ на Института за пазарна икономика.
Единственото, което правителството е свършило в тази насока, е публикуването на стратегически документ, в който се заявяват гръмки намерения за концесиониране на пристанищната и летищната инфраструктура.
Въпреки че стратегията е публикувана през март 2010 г., обаче, нито една процедура за концесиониране на пристанищен терминал не е започнала през последната година.
Едно от традиционните оправдания на правителството (което често се използва и за замразените приватизационни проекти) е световната икономическа и финансова криза, която е прогонила инвеститорите от нововъзникващите пазари.
От данните за пристанищата в Бургас, Варна и Русе е видно, че тези в Бургас и Русе са сериозно пострадали от кризата, що се отнася до товоробороти и финансови резултати.
Пристанището във Варна се представя по-добре по време на кризата, като е видна ясна тенденция на съкращаване на заетите, въпреки увеличените товари през последните години.
Пристанището във Варна се представя по-добре по време на кризата, като е видна ясна тенденция на съкращаване на заетите, въпреки увеличените товари през последните години.
Пристанище Бургас е особено озадачаващ случай – въпреки спадът на товарооборота през последните години, персоналът остава непроменен, а и даже се увеличава през кризисната 2008 г. Не е чудно, че пристанището е на загуба през последните 3 години.
Източник: burgasnews.com
Коментара : (0)
Добави коментарПолезни сайтове
-
Топ класацията на българските сайтове
адвокат Милена Миткова
Адвокат
София
Владимир Йосифов
Консултант
София
Таня Китик
Консултант
София
Антон Илиев
Брокер
София
Кристина Найденова
Брокер
София
инж. Петър Петров
Инженер
Стара Загора