В последно време регулацията и контролът при поставянето на реклами на търгоски обекти в София бяха завишени значително. В резултат на това редица бизнеси смениха своите реклами, а други преминаха през процедура за узаконяване.
Ще Ви представим някои разяснения на Наредбата на СО, регулираща тяхното поставяне:
Външните рекламипо фасадите на сградите биват два основни вида: рекламни елементи и фирмени надписи. В практиката те често се бъркат: най-общо, рекламните елементи са носители на рекламно послание, а фирмените надписи информират за името, търговската марка или дейността на търговския обект.
Важно е да се прави разлика, защото разрешителните им режими и съответните такси се различават.
Рекламните елементи могат да се поставят върху прилежащи фасади на търговски обекти на партерните етажи, калкани, странични фасади с прозорци, заемащи не повече от 20 % от площта на фасадата.
Те не трябва закриват елементи от архитектурния вид на сградите, както и да не затрудняват подхода и нормалното и безопасно ползване на сградите.
На видно място върху рекламния елемент трябва да са поставени данните собственика/ползвателя, номера и датата на издаденото разрешение за поставяне.