Здравейте,
Всеки от нас знае каква е работата на управителя /домоуправителя/, ако някой не знае може да се запознае с всички изисквания, задължения и отговорност. Всичко това го има в ЗУЕС и е нормативно определено. Понеже това е малко суха материя, реших да напиша и малко наши разсъждения за това как ние си представяме дейността на домоуправителя.
Първо ще започна с това, че той е човек, който общува с голям кръг от хора, както в етажната собственост, която представлява, така и в обществото. Той трябва да има контакти със строителни, ВиК и други фирми. трябва да има добра комуникация с общинската администрация и неправителствени организации. Следователно добрият домоуправител трябва да бъде харизматична личност, да намира начин да защити личния и общия интерес, без да обиди никого.
Добрата комуникация с хората е изключително важна в такъв вид работа.
Способността да поема отговорности е от изключително значение.
Представете си, че подът е измит с неподходящ препарат и е хлъзгав. Госпожа Иванова, която е на 70 години отива за хляб и мляко. Подхлъзва се и пада, чупи си крак. Много сериозни последствия от едно малко недоглеждане. А, колко по-сериозни неща могат да се случат.
трябва да е себеотдаден.
Да защитава интересите на живущите до край. Примерно, пред входа Ви има теч, от общинското дружество не „намират време в графика си, за да отстранят ремонта” и трябва да газите във вода до пролетта. Нещата не трябва да спрат до тук. Комуникацията с дружеството може да е трудна, но не е невъзможна. Ако екипите са наистина толкова заети, се наема частна фирма, която да реши проблема, а дружеството поема разходите /това е само пример/.
трябва да е човечен.
За да успее да си върши добре работата, проблемите на живущите не трябва да са му чужди.
И за финал, трябва да си обича работата и да намира удовлетворение в това, което прави.
Благодаря Ви за вниманието!