Регистрация Забравена парола

home home   Мобилна версия

Анализи

Добави коментар

Дек 28, 2013

Пазарът на услугите по професионална поддръжка на сгради е продължил да се разраства и през 2013 г. От Facility Optimum Bulgaria, компания, специализирана в поддръжката и управлението на бизнес сгради, отчитат, че обемът на бизнеса е достигнал над 5 млрд. лева през годината, след като през миналата беше около 4,3 млрд. лева.

„Професионалното управление набра скорост изключително бързо на българския пазар при това - в годините на икономическа стагнация”, коментира Бисера Иванова, изпълнителен директор на компанията. „Последните проучвания сочат, че тази дейност е първият и най-важен фактор при избора на бизнес имот – компаниите наематели търсят гаранция за бърза реакция при авария, което постигат най-лесно с интегрирана услуга за поддръжка", допълва тя. Очакванията на Иванова са през следващата година пазарът да нарасне с още 15 на сто, като фокусът ще бъде върху услугите по техническа поддръжка, които ще нараснат с поне 25%.

Квадратурата на сградите, използващи професионални фасилити услуги, към края на 2013 г. е около 2,38 млн. кв. м, което е с 9% повече спрямо края на 2012 г. В сектора на административните и офис сгради увеличението е само с 5%, а при търговските сгради и веригите магазини увеличението е с 19%. Традиционно най-активни остават потребителите като финансови и ютилити компании, телекоми с клонова мрежа в цялата страна, офис центрове, търговски комплекси и молове.

Най-популярната фасилити услуга в страната остава почистването – ползва се от 90% от фирмите. Засилва се обаче и процесът поа аутсорсване на услугите по техническа поддръжка, включващи най-общо регулярна профилактика, поддръжка и аварийни ремонти на всички системи и инсталации в сградите, като електрически инсталации, отоплителни, климатични и вентилационни системи и други.

По думите на Бисера Иванова един от най-любопитните казуси през 2013 г. е този за разделното събиране на отпадъците. Той за пореден път доказва, че голям процент от разпоредбите, които засягат организацията на работа на малките и средни компании са трудни за прилагане.

„Само 26% от фирмите в България събират разделно боклука, както ги задължи законът от 1 януари тази година”, коментира Иванова. „Въпреки че глобата достига до 20 хил. лева, българските компании все още не са успели да се сдобият със специалните кошчета за разделно събиране и не са мотивирани да спазват изискванията. Това не е приоритет на голяма част от фирмите в страната, тъй като малките компании произвеждат твърде малко боклук, за да си позволят професионална услуга за неговото рециклиране”, допълва тя. По думите й стойността на специалните кошчета за разделно събиране варира от 30 до 150 лева за офис с площ от 200 кв.м.


Източник: Investor.bg

 
 

Добави коментар

 

Още публикации

Полезни сайтове

  • bgtop.net

    Топ класацията на българските сайтове

							Владимир Йосифов

Владимир Йосифов
Консултант
София

							Антон Илиев

Антон Илиев
Брокер
София

							Таня Китик

Таня Китик
Консултант
София

Анкета

Имаме ли нужда от закон, който да регламентира дейността на брокерите?
Резултати Архив