Инж. Мартин Славов е ръководител на проекта за разширение на метрото в Обособена позиция II: „Участък от км. 3+184.90 (края на МС 20) до ул. „Поручик Неделчо Бончев“ км 5+010.00.“
Инж. Славов е завършил Университета по архитектура, строителство и геодезия през 2005 г., специалност „Пътно строителство”. В „трейс Груп Холд” АД работи от 2009 г. и участва в управлението на големи обекти като: „Подобрение на физическата и жизнената градска среда в община Ловеч” и разширението на метрото в София в участъка бул. „Патриарх Евтимий” - бул. „Черни връх” с дължина от 2.6 км и 3 метростанции. Инж. Славов притежава организационен и управленски опит и в работата си в „Трафик Инженеринг“ ООД, „Кордеел – България“ ЕАД и „Тайсей Корпорейшън – клон България“АД.
Инж. Славов, кое е особеното на участъка от км 3+184 до км 5+010 на метрото от бул. "Цариградско шосе" до летище София? Какво го отличава от другите участъци, които вече изградихте?
"трейс груп холд" АД е сред българските фирми с най-сериозно участие в проектите за разширение на софийското метро. Изградените от нас трасета и метростанции ни дават самочувствието на един от най-опитните изпълнители в този сектор.
Като всеки един мащабен проект и този в жк "Дружба" има своите особености, трудности и предизвикателства. Два фактора обаче са изключително съществени: непосредствената близост на езерото в жк "Дружба" и създаването на интермодална връзка с железницата. Проектът предвижда да изградим жп спирка, която да бъде връзка на метрото с влаковете по линията София – Бургас.
Кои са особеностите на изгражданата от вас отсечка и на метростанция 21 и по какъв метод са изградени те? Как повлия водната площ на укрепването на трасето?
- Предвид особеностите на изгражданата от нас отсечка и геоложките условия бяха разработени проекти за изпълнение по технологиите открит способ и милански способ. Укрепването по открит способ посредством шпунтови стени на част от трасето е удачен метод при наличие на подпочвени води.
В същото време бъдещата метростанция 21 е в силно урбанизирана територия. Ситуирана е под бул. "Искърско шосе", по който има интензивно автомобилно и трамвайно движение, което наложи разработване на технология по милански метод, позволяваща бързо възстановяване на терените, засегнати от строителството. За реализирането на тази задача са изготвени проекти за организация на движението, които в минимална степен да затрудняват трафика и придвижването на хора.
Как архитектурата влияе на инфраструктурата в проекта на метрото – от гледна точка на метростанцията, по отношение на обновяването на градската среда и промяна на територията?
- Изграждането на метро в жк "Дружба" е изключително важно за столицата заради връзката си с летище София. Освен с летището метрото ще прави връзка и с железопътния транспорт. С това разширение нашият град ще се доближи много до европейските стандарти за градска мобилност - комбинирането на различните видове обществен транспорт. В "Дружба" живее една немалка част от населението на града. За развитието на района това ще бъде голяма крачка напред. Той ще е по-добро място за живеене, защото ще бъде по-комуникативен, по-облагороден и чист. Със сигурност ще има и по-сериозен инвеститорски интерес, което ще доведе и до разкриването на нови работни места.
Метростанция 21 ще доведе до цялостно изменение на територията, защото ще се превърне в естествен център на квартала. Водещо при избора ни на архитектура беше да бъде разпознаваема за гражданите и да се вписва добре в градската среда.
Какъв е ходът на изпълнение на проекта като строителство и във финансово изражение?
- Изграждането на метрото върви по график и с много добри темпове. С цел успешно завършване на проекта сме разделили изпълнението на отделни подобекти. До момента реконструкциите на инженерните мрежи са извършени в по-голямата си част. Изграждането на конструкциите е в график, като са реализирани над 240 м готов тунел по бул. "Кръстю Пастухов", завършва и изпълнението на шлицови стени на метростанция 21. Успоредно с това вървят укрепителни мероприятия на тунелните участъци между метростанция 21 и ул. "Неделчо Бончев". Финансовият напредък на проекта отговаря на реално изпълнените строително-монтажни работи.
Кои са участниците в работата по този участък?
- Възложител на проекта е Столична община чрез "Метрополитен" ЕАД. Средствата за реализиране на обособена позиция 2 са осигурени по оперативна програма "Транспорт" и национално съфинансиране. Договорът за изпълнение на обособена позиция 2 е с обединение "Метро Дружба" с водещ партньор "трейс груп холд" АД и партньори "Мостконсулт" ООД и АР ДЖИ БИ ЕООД.
Източник: www.stroitelstvo.info