Окт 1, 2012 |
|
Интернет търговията промени коренно начина, по който общуваме, правим бизнес и пазаруваме. Големите международни търговски вериги дълго гледаха тези промени с недоверие и ги смятаха по-скоро за заплаха за техния традиционен бизнес модел, залагащ основно на физическите магазини. Последните години обаче донесоха значителен обрат в това отношение и днес по-голямата част от търговците залагат на стратегия за развитие, основана на множество канали за търговия (multichannel retailing). Това са част от заключенията на ново проучване на CBRE, проведено сред 50 водещи световни търговци, включващи 32 хил. търговски обекта. Според него въпреки че търговците започват да гледат все по-сериозно на новите технологии като модел за продажба и развитие, инвестициите в разширяване на настоящата им мрежа от магазини остават основен приоритет. Днес 70% от тях се смятат за традиционни търговци, залагащи на физическите магазини. Въпреки това до две години общо 63% от тях ще са превърнали бизнесите си в изцяло интегрирани мултиканални търговски платформи, включващи онлайн и мобилно пазаруване. Средно търговците казват, че онлайн продажбите им днес представляват 5% от общия обем. Те обаче смятат, че до две години този дял ще се удвои. Социалните мрежи и инвестициите в мобилно пазаруване все още представляват второстепенни приоритети за тях. Въпреки това 77% от търговците планират да подсилят своите многоканални платформи чрез мобилни приложения и мобилни сайтове през следващите две години. За същия период 72% от веригите планират да оперират същия или по-голям брой магазини на своите национални пазари. Общо 60% от тях ще се нуждаят от нови площи в рамките на своята глобална търговска мрежа в резултат на новите многоканални стратегии. Онлайн търговията като част от бизнес модела на търговците се очаква да расте с по-бързи темпове в сравнение с експанзията на мрежите на веригите, въпреки това търговците планират да повишат своето присъствие и в двете посоки. Интернет търговията се очаква да играе значително по-голяма роля в сравнение с настоящия момент на развиващите се пазари, включително Централна и Източна Европа, Тихоокеанския регион и Близкия Изток.
По статията работиха: Ангел Милев, редактор Петър Нейков
източник: investor.bg
|
|
|
Добави коментар
Още публикации
Тагове
интернет
търговията
промени
бизнес
търговски
модел
физическите
магазини
години
обаче
днес
част
търговците
развитие
търговци
включващи
въпреки
новите
инвестициите
мрежа
смятат
платформи
онлайн
мобилно
пазаруване
представляват
планират
своите
многоканални
мобилни
същия
веригите
пазари
очаква
сравнение
Полезни сайтове
-
Топ класацията на българските сайтове
адвокат Милена Миткова
Адвокат
София
Владимир Йосифов
Консултант
София
адв.Галина Чанкова
Адвокат
София
Антон Илиев
Брокер
София
Таня Китик
Консултант
София
Кристина Найденова
Брокер
София