Регистрация Забравена парола

home home   Мобилна версия

Новини

Добави коментар

Авг 14, 2012

До обществен транспорт, до детска градина, до парк или в полите на Витоша – местоположението е първото препятствие за интереса към един имот. Сбъркай с него и пазарът ти се стеснява до неколцина клиенти, за които то или не е дотам определящо (защото търсят най-ниската възможна цена), или биха оценили мястото по лични причини.
След септември (а всъщност още преди това) близостта до метростанция от втория диаметър ще бъде още един плюс в списъка с качествата на продаваните или отдаваните под наем имоти. Този показател понякога ще предопределя дали, колко бързо и на каква цена ще може да бъде продаден апартамент. За тези, за които метрото е новото място за бизнес, както са главните търговски улици или големите булеварди, значение имат дори подробности, като това през кой вход излизат най-много пътници, дали спирката е крайна или междинна, дали хората я използват, за да отидат на работа, или да се приберат вкъщи и др., казват консултанти и брокери.

Прозорливите инвеститори отрано предусещат интереса, който големите инфраструктурни проекти събуждат, и се разполагат така, че да му отговорят. "Обеля" е точно толкова надолу в предпочитанията на купувачите, колкото далеч се намира от центъра на града. Но новото строителство започна и там, когато се появи станцията на първата линия.
 
Тройно предимство

Сега наблюдатели на пазара очакват подобно развитие и в "Надежда", район, който традиционно е привлекателен за бизнес и за живеене заради наличието на сграден фонд и доброто обслужване с търговски обекти, но и пренебрегван заради откъсването му от същинския център на София с железопътната линия. А съчетанието от пътен възел, който е основният вход за квартала, метро и по-добър булевард вече прави от района около станция "Хан Кубрат" гореща точка в иначе застиналия пазар.

"По-съобразителните бизнеси отдавна се фокусираха върху мястото... на самата метростанция се изгради търговско-административен комплекс, който включва в себе си Billa. Има преместване и съсредоточаване в непосредствена близост на банки, ресторанти, магазини за цветя и подаръци, заведения за бързо хранене", казва Калоян Богданов, маркетинг мениджър на "Адрес недвижими имоти", водещ играч в бизнеса с купувачи на жилища и имоти за малки и средни търговци. Големите квартали са обичайно привлекателни за всички инвеститори в имоти, свързани с ежедневието на хората като жилищата и търговските обекти, и в по-малка степен за офис или промишлено строителство, за които достъпът и близостта до определени институции или инфраструктура са решаващи.

"Надежда" не беше пропусната от търговските вериги в първите вълни на разрастването им – първо супермаркетите, после по-големите формати и накрая дискаунтъри като Lidl. За разлика от южните и източните райони в квартала не се появи голям търговски център, но на ул. "202" се разгърна най-големият търговски парк – конгломерат от хипермаркети "Темпо" с 30 хил. кв.м, Bauhaus с 20 хил. кв.м, "Технополис" и "Явор". "Много перспективен ще е районът по ул. "Хан Кубрат", където само на няколко минути разстояние един от друг се намират "Фантастико", "Лидл" и "Кауфланд", казва Калоян Богданов.
 
Новите търговски пътища

Метролиниите и станциите преначертават трасетата на пътникопотока, а така – и на пазаруването, смята Иглика Йорданова, мениджър "Търговски площи" в консултантската фирма за имоти Colliers International. "Очевидното е, че те преразпределят потреблението в някаква география, която следва спирките и околностите им", каза тя, потърсена за коментар по телефона от "строителство Градът".

Вниманието на веригите в момента е съсредоточено върху самите станции, където те имат възможност да влязат в помещения във вестибюлите, отдавани под наем от "Метрополитен". Но правилата за отдаване под наем на тази собственост включват търгове, тригодишни договори, но не и изисквания за предназначението на обектите, което стеснява възможностите на компаниите. Затова на следващ етап до една-две години те може да се преориентират към околностите на станциите, стига там да има подходящи парцели за строителство или готови помещения за отдаване под наем, прогнозира Йорданова.
 
Семейно място

На жилищния фронт честата поява на снимки на излъскания бул. "Ломско шосе" по вестниците със сигурност са приковали вниманието на някои от купувачите на жилища, които не държат да са непременно в затворен жилищен комплекс на стръмен витошки скат. Миналата година булевардът беше отворен за движение, съоръжен с нови тротоари и велоалеи. В момента продължава и ремонтът на проблемния надлез "Надежда".

"Зоната около "Ломско шосе" допреди 10 години изобилстваше от малки, стари къщи, но те вече са в миналото, казва Калоян Богданов. На тяхно място са построени малки, кокетни сгради. Хубавото е, че "Надежда" успя да се предпази от презастрояване и сега с метрото и зелените площи кварталът става привлекателен за семейства с деца."

В пазар под диктата на потребността на купувачите от покрив за главите, а не за парите им, това може да бъде съществено предимство за района и още повече – за по-близките до центъра места в него. "В нова светлина вече се възприема от наематели и купувачи и квартал "Триъгълника" - обособен малък квартал преди началото на "Надежда", който съчетава липса на панелки, ниско строителство, метростанция, парк с площ 23 000 кв.м, търговски център, банки, пазар и най-вече експресен транспорт до центъра в рамките на 6-7 минути", казва Калоян Богданов.
 
Последен влак

Тези, които ще използват подземната железница, за да отидат на първи оглед в района след септември, може да се окажат закъснели или пък да хванат последния влак. "По-съобразителните купувачи вече над две години активно разглеждат и купуват имоти в района. В последните няколко месеца наблюдаваме силна активизация и на наематели, които се възползват от все още по-ниските наеми", казва Калоян Богданов в писмен отговор на въпроси за "строителство Градът". "Разликата в месечния наем на най-често наеманите имоти в "Надежда" и "Младост" все още е около 20-30 евро, която със стартирането на метрото и сериозните инвестиции в инфраструктурата ще бъде намалена."

Още по-голяма разлика има да бъде стопена при цените по данни на "Адрес недвижими имоти", разпространени на 12 юли. По продажни стойности от първото полугодие двустаен от 70 кв.м в "Надежда" би излязъл под 40 хил. евро, в"Младост" – с 25% отгоре. Стане ли това и подобрят ли се условията за финансиране на нови проекти, нищо чудно надеждите на строителните предприемачи да се насочат и към... "Надежда".

Източник: строителство Градът

 
 

Добави коментар

 

Още публикации

Тагове

транспорт
  
парк
  
първото
  
интереса
  
него
  
стеснява
  
цена
  
мястото
  
септември
  
преди
  
близостта
  
метростанция
  

наем

  

имоти

  
дали
  
бързо
  
метрото
  
новото
  
място
  
бизнес
  

търговски

  
големите
  
имат
  
вход
  
хората
  
използват
  
отидат
  
инвеститори
  
проекти
  
купувачите
  
центъра
  

строителство

  
появи
  
линия
  

надежда

  
привлекателен
  
обекти
  
център
  
квартала
  
вече
  
района
  
около
  
кубрат
  
пазар
  
по-съобразителните
  
комплекс
  
банки
  

казва

  

калоян

  

богданов

  
мениджър
  
адрес
  
недвижими
  
купувачи
  
жилища
  
малки
  
търговските
  
разлика
  
няколко
  
минути
  
станциите
  
йорданова
  
площи
  
околностите
  
градът
  
момента
  
помещения
  
отдаване
  
години
  
ломско
  
шосе
  
нови
  
наематели
  
квартал
  
младост
  
евро
  

Полезни сайтове

  • bgtop.net

    Топ класацията на българските сайтове

							Владимир Йосифов

Владимир Йосифов
Консултант
София

							Таня Китик

Таня Китик
Консултант
София

							Антон Илиев

Антон Илиев
Брокер
София

							инж. Петър Петров

инж. Петър Петров
Инженер
Стара Загора

Анкета

Имаме ли нужда от закон, който да регламентира дейността на брокерите?
Резултати Архив