Регистрация Забравена парола

home home   Мобилна версия

Новини

Добави коментар

Юни 14, 2012

Немци и французи искат да ни оправят мостовете

 

Разстоянието от "Младост" до центъра ще се минава за 10 минути, след като вече е пуснато в експлоатация директното трасе от Софийския околовръстен път - Южна дъга.
Това заяви шефът на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров в интервю за радио Фокус. Той допълни, че толкова ще бъде времето за пътуване от „Младост” до западните квартали.

"Въпросният участък, въпреки дължината си от три километра и половина, ще разтовари много движението и задръстванията в тази част на София. Този път е полезен и с това, че се ползва и от южните квартали, които са в полите на Витоша", коментира шефът на АПИ. Той отчете, че там вече живеят доста хора и придвижването рано сутрин до работните им места в други части на София било кошмар.

Той беше категоричен, че качеството на пътя е гарантирано. Лазаров определи Южната дъга като "бижу" на пътната инфраструктура. "Разбира се, ние без да сме максималисти, вече гледаме напред и искаме целият Околовръстен път на София да бъде аналогичен на този участък", каза Лазаров.

Шефът на АПИ съобщи, че е подписал заповедта за комисия, която трябва да установи годността на строежа Лот 2 от АМ „Тракия”. "Става дума за прословутия Акт 15, с който възложителят приема обекта. Така че можем да се поздравим, че физическият Лот 2 на АМ „Тракия” е приключил. От тук до, разбира се, 1 юли, когато ще бъде официалното откриване на обекта, предстои само административна работа за установяване и издаване на разрешение за ползване", каза той.

Немци напират да ни оправят мостовете

Лазаров обеща, че търгът за ремонт на мостовете по "Тракия" и "Хемус" ще бъде прозрачен. Имало много кандидати, основно чуждестранни. "Ремонтът се финансира изключителни и само от бюджетни средства. За да бъдем прозрачни, и това, което сме обещали да се случи, за да няма дискриминационни условия, имахме искане от чуждестранни компании – защото определените от нас 10 дни са твърде кратко време, за да подготвят те своите оферти", каза Лазоров. Това наложило удължаване със седмица на времето за подаване на оферти, с цел чуждестранните компании да имат време да подготвят своите оферти и да кандидатстват на равни условия с българските.
"24 броя имаме до днес закупени документи. Затова мисля, че удължаването на срока беше логично да се случи, за да може компании с много голям опит – немски, френски, испански и италиански – да могат да подготвят също своите документи и да ги подадат, за да играят при равни условия и начала с нашите компании", коментира шефът на АПИ.

ПОЗИЦИЯ

Имаме високи изисквания към фирмите

Лазар Лазаров, пред радио Фокус

Нашите изисквания са много високи. Все пак това са едни уникални съоръжения и за времето си, дори и към момента. За съжаление, през годините не са поддържани в необходимия вид и по необходимия начин, за да стигнат до това състояние. Ние сме заложили: компаниите, които ще кандидатстват за тази поръчка, да имат аналогични изпълнени обекти в рамките поне на един брой. В смисъл, те трябва да са изпълнявали досега съоръжения с подобна дължина и предмостно разстояние. Така че нашите критерии са адекватни на изискванията, предопределени от съоръженията – те не са нито завишавани, нито занижавани. Разбира се, има изисквания и за оборота, и за това, което са изпълнявали през последните пет години. Но няма някакви критерии, които да са неизпълними, включително и за българските компании. Тоест, да са изкуствено завишени. Но разбира се, не може да няма никакви критерии и никакви изисквания, защото все пак това са отговорни съоръжения, по тях минават хиляди хора всеки ден и ние трябва да сме сигурни в компанията, която ще започне ремонта, че ще го довърши и няма да има загуби за икономиката.

Индикативната цена е заложена – общо за трите съоръжения са 43 милиона. Разбира се, тази цена е предварителна и е горният таван. От там нататък процедурата ще покаже до каква реална стойност ще стигнем при самото изпълнение.
Няма компания, аз предупреждавам всички контрагенти, независимо дали са български или чуждестранни, че тяхната работа е във фокуса на всички контролни органи от страна на Пътната агенция - от финансисти, разбира се, до техническия надзор, посредством нашия институт и нашите експерти, така че никой да не си прави илюзията, че ще може да работи нещо, което после няма да бъде проверявано и няма да бъде качествено. Независимо, аз пак казвам, ние не правим разграничение между наши и чуждестранни компании.

 

www.dartsnews.bg

 
 

Добави коментар

 

Още публикации

Полезни сайтове

  • bgtop.net

    Топ класацията на българските сайтове

							Владимир Йосифов

Владимир Йосифов
Консултант
София

							Таня Китик

Таня Китик
Консултант
София

							Антон Илиев

Антон Илиев
Брокер
София

							инж. Петър Петров

инж. Петър Петров
Инженер
Стара Загора

Анкета

Имаме ли нужда от закон, който да регламентира дейността на брокерите?
Резултати Архив