Регистрация Забравена парола

home home   Мобилна версия

Статии

Добави коментар

Май 16, 2012

Успешният бизнес сайт има корпоративна визия. Съществуват и определени бизнес стандарти за постигането й. Едно от основните правила е началната страница да служи за насочване на потребителите към съществената за тях информация, а не за впечатляване с „готин“ дизайн. Също така трябва да има описание на предлаганата от фирмата услуга или продукт, а важната информация да е най-много „на два-три клика разстояние“.

Един от недостатъците на българското интернет пространство е, че ние не се учим от най-добрите и не следваме положителния чужд опит, смята програмистът Боян Михайлов. Целите на добрия уеб сайт са той да има повече посетители, тези посетители да са заинтересовани от съдържанието и накрая те да се превърнат в клиенти.

Сайтът е като малко дете, за което трябва да се грижим да расте и да се развива. Процесът на изграждане е дълъг и труден, но усилията си струват и се отплащат многократно. Потребителите влизат в един сайт, за да търсят конкретна информация. Ако няма добро съдържание, той се превръща в поредната „боклукчийска кофа“ в интернет, категоричен е Михайлов.

Основните компоненти на добрия сайт са: красив и естетичен графичен дизайн, качествено съдържание, добър потребителски интерфейс, добре построено SEO и дългосрочна уеб маркетингова стратегия. Компонентите трябва да работят заедно, за да донесат успех. Идеята на всичко това е сайтът да се харесва на потребителите.

Целите, които можем да постигнем чрез бизнес сайта си, са комуникация с клиента и осъществяване на конкретна търговска сделка. Обикновено необходимостта от това сайтът да „говори“ с потребителите често бива пренебрегвана. За един бизнес сайт също така е важно да показва цената на съответния продукт или услуга и да има примерен рамков договор за работа с клиентите.

Професионално направеният сайт трябва да има отделни менюта за линкове към фирмената информация, списък с предлаганите услуги и категории оферти. Хубаво е да присъства и описание на самата услуга. Важно е бизнес сайтът да има естетичен вид. Той не бива да е претрупан. Дизайнът трябва да е стилен, да има еднакви цветове с различни нюанси, да е стегнат, без излишни снимки, да се зарежда бързо и най-важното – да служи за връзка с клиентите.

Доброто съдържание движи сайта напред. Затова то трябва периодично да се обновява и да се добавят нови страници. Хубаво е да има информация за визията и мисията на фирмата. Може да се използва и кратко мото или поговорка, която да привлече интереса. Друга идея е да се сложи портфолио и препоръки от доволни клиенти. Също е добре да има страница с линкове към други полезни сайтове, речник на термините в дадената област, философия за работа с клиенти и промоционални оферти и услуги.

Качественият интерфейс не обременява потребителите с ненужни действия. Търсенето на продукти и услуги трябва да е максимално улеснено. Текстовете не бива да са прекалено дълги, защото потребителят не чете, а „сканира“ информацията. Началната страница е отправна точка, затова най-важната информация трябва да е в първия абзац на текста. линковете трябва да са кратки – до три-четири думи и да се намират най-отгоре на страницата. Дългото съдържание задължително се разделя на няколко страници, свързани по смисъл.

Истинският успех на сайта идва не с много реклама, а с добре планиран уеб маркетинг. Това означава дългосрочно изграждане на имидж онлайн. Банер рекламите купуват посещения, но не и добро SEO. Необходимо е да се прави линк билдинг с други сайтове. Може да се използва и и-мейл маркетинг, но трябва да се внимава това да не доведе до спам. Печелят сайтовете с добър администратор и „юзър френдли“ дизайн.

Уеб сайтът е едно мощно оръжие в съвременния маркетинг, но насочено в грешна посока, то може и да навреди на своя притежател. Положителни страни са, че сайтът работи 24 часа в денонощието, намалява разходите в офиса, повишава доверието във фирмата, поддържа непрекъсната връзка с клиентите, осигурява обратна връзка, генерира допълнителни поръчки, дава конкурентно предимство, има глобално покритие, използва насочен (таргетиран) маркетинг и не на последно място – част е от най-бързо развиващата се медия в историята.

 
 

Добави коментар

 

Още публикации

Полезни сайтове

  • bgtop.net

    Топ класацията на българските сайтове

							Владимир Йосифов

Владимир Йосифов
Консултант
София

							Таня Китик

Таня Китик
Консултант
София

							Антон Илиев

Антон Илиев
Брокер
София

							инж. Петър Петров

инж. Петър Петров
Инженер
Стара Загора

Анкета

Имаме ли нужда от закон, който да регламентира дейността на брокерите?
Резултати Архив