Регистрация Забравена парола

home home   Мобилна версия

Статии

Добави коментар

Май 7, 2012

Има едно универсално правило за успех в бизнеса, без значение дали става дума за продажбата на продукти или услуги, твърди създателят на Ceb.bg Амброзио Лазов. Тайната се състои в откриването на уникалната продажбена точка. Целта е даденият експерт да намери характерното в себе си и да затвърждава това положително отношение, докато изгражда своя имидж. Няма общовалидна уникална продажбена точка. За всеки тя е различна и може да бъде открита в зависимост от персоналните качества на човека.


Например клиентите харесват един брокер, заради нещо конкретно в неговата индивидуалност. Той винаги трябва да ги пита какво е това нещо. И обратното - ако хората не ви харесват, отново трябва да ги питате каква е причината. Това е единственият начин да отстраните някои от недостатъците си и да намерите своето конкурентно предимство пред другите в бранша, съветва специалистът.


Но брокерът не може да очаква всички да го харесват и да му бъдат клиенти. Той трябва да се насочи към областите, в които е силен. Брокерите не продават продукти, а услуги. Но наред с това те продават и доброто си име. Затова в професията трябва да се следват две важни правила - компетентност и добронамереност. За постигането на успех в бизнеса не са необходими много пари, но се изисква много време и постоянство.


За добрия имидж фирмите правят големи разходи за реклама. Статистиката обаче сочи, че едва 25% успяват да наложат своята марка на пазара, а останалите 75% се провалят. Скъпите рекламни кампании допълнително увеличават стойността на стоките и услугите и клиентите са тези, които плащат разликата. А за една нова и непозната марка високата цена е пагубна. Рекламата е излишна, когато става дума за брокерски услуги, смята Лазов.


Рационалното използване на времето е другото важно правило на успеха. Необходимо е клиентът да дойде в офиса на брокера. Услугата не може да бъде прордадена на някакво случайно място. Ако не искаш да бъдеш един от многото, трябва да си единственият, подчертава експертът. По-малко, но сигурни клиенти означават повече успешни сделки.


Клиентът трябва да бъде “квалифициран” от съответния специалист. Например при покупко-продажбата на недвижим имот повечето клиенти не знаят какво точно искат, защото нямат опит с такива сделки. Брокерът трябва да преодолее страховете на клиента си и да го запознае детайлно с процеса. Точната “диагноза” може да бъде поставена само със задаването на много въпроси. Само така ще се изгради едно истинско доверие между търговеца и неговия клиент.

 

автор: Анастасия Станишева

 
 

Добави коментар

 

Още публикации

Полезни сайтове

  • bgtop.net

    Топ класацията на българските сайтове

							Владимир Йосифов

Владимир Йосифов
Консултант
София

							Антон Илиев

Антон Илиев
Брокер
София

							Таня Китик

Таня Китик
Консултант
София

Анкета

Имаме ли нужда от закон, който да регламентира дейността на брокерите?
Резултати Архив