Регистрация Забравена парола

home home   Мобилна версия

Дадени отговори - личен профил

Успешно добавено в бележника!

Изпрати съобщение

Деян Попдимитров

338
точки

Архитект

100
кредити

Отговори: 3 Съвети: 0 Посещения:4161
Въпроси: 0 Публикации: 0 Коментари: 0
Website: http://www.архитект.bg
Фирма: Архитектурна Агенция Грид Графикс БГ ЕООД
Включи се към моята мрежа: https://ceb.bg/index/register/inv/2840 - Линк за покана
Дадени отговори: 3
Документи при представяне на геодезическо заснемане за издаване на скица на имот
Здравейте! Предстои ми продажба на наследствен имот. На сегашната скица не е отбелязана еднофамилна, едноетажна, жилищна сграда, строена от 1990 до 1992 г. Адвокатът на купувача предложи да се направи геодезическо заснемане на сегашното състояние на имота. Днес геодезисти заснеха имота и стана въпрос за документите на сградата. Има одобрени планове от 1990 г. с договор за строителен контрол с фирма, но не намерих разрешително за строеж и протокол за строителна линия. Казаха ми, че не било пречка за тях да заснемат имота, но щели да ми трябват при подаването на документи за въвеждане на промените в кадастъра. Смятам в понеделник да проверя в общината за преписи, но докато разглеждах подобни теми ми мина мисълта, ако не ги пазят или ако изобщо не са издавани в ония смутни времена, какво да очаквам и какво трябва да се направи, за да се издаде скица с новото заснемане?
Раздел:

Строителство

Зададен на: 16.03.2013 Последен отговор: 28.03.2013
 

Отговор на Деян Попдимитров : Здравейте, Ако няма запазени строителни книжа, то вероятно става дума за търпима строеж по § 127. (1) от ЗУТ. Извадете си удостоверение за търпимост от местната община. То ще ви свърши работа за кадастъра и ще ви трябва и при изповядване на сделката за къщата при нотариус. Успех

Дата на отговора: 16.03.2013  
 
Отговори на въпроса
Свързани въпроси
Покажи въпросът и останалите отговори
Разяснение
Здравейте. Искам да попитам когато се наема помещение под наем, което ще се ползва като магазин за дрехи втора употреба, ако магазинът няма статут за такава дейност, кой трябва да поеме разходите по смяната на статута - наемодателят или наемателят? И още - трябва ли ми някакъв документ от ХЕИ за продажба на дрехи втора употреба? Благодаря!
Раздел:

Наем

Населено място:

Пловдив

Зададен на: 15.03.2013 Последен отговор: 16.03.2013
 

Отговор на Деян Попдимитров : Здравейте, Няма законови изисквания кой да поеме разходите и извърши процедурата по смяна на статута. Но по мои наблюдения в практиката това винаги се извършва и заплаща от наемателя, за сметка на някакви отстъпки в наема за първите месеци и приспадане от наема на извършените подобрения по помещението. Въпрос на договорка. Ползвайте адвокат за договора. Ако със смяна на статута имате предвид само например магазин за нещо друго в магазин за дрехи е лесно и няма да се минава през смяна на статута по ЗУТ. Ако се налага смяна на статут от жилище, офис, заведение и др. в магазин ви ПРЕПОРЪЧВАМ да ползвате платена консултация от архитект, надзорна фирма или друг запознат още преди подпивсване на договор за наем. Тази процедура е минимум 3 месеца, по-скъпа, има много изисквания и дори може да се окаже че преустройството и смяна на предназначението (статута) е невъзможно. Събиране на изходни данни. Може да трябва технически паспорт на сградата. Проект за преустройство и смяна на предназначението. Трябва да се осигурят паркоместа в рамките на парцела спрямо новата функция, може да трябва съгласие от съседи, общо събрание. Съгласуване и издаване на строително разрешение в община Строителни работи (ако има нужда) – технически ръководител, актове и протоколи и други изисквания Въвеждане в експлоатация на обекта до получаване на разрешение за ползване от местна община. Преди това ще минете през РЗИ и Пожарна за положително становище за въвеждане в експлоатация и др. Успех

Дата на отговора: 16.03.2013  
 
Отговори на въпроса
Свързани въпроси
Покажи въпросът и останалите отговори
Завеждане на дело за неплащан наем за поставено рекламно съоръжение
Живея в панелен блок, вход с 21 апартамента. На 1-вия етаж в 2 апартамента се помещава аптека (апартаментите са тяхна собственост). Средата на м. 10 2012 г. от аптеката си поставиха огромна рекламна табела на фасадата на блока без да искат нашето разрешение съгласно Наредбата за преместваемите обекти, за рекламните, информационни и монументално-декоративни елементи и за рекламната дейност на територията на Столична община. Говорихме с тях, че е необходимо да сключат договор с EС и да заплащат наем, но не се споразумяхме за цената и се разбрахме табелата да бъде премахната. 5 седмици след последния ни разговор, от аптеката все още не са свалили табелата с аргумента "на който му пречи, да си я махне". Въпросите ми са: имам ли право да заведа дело за незаплатените наеми за периода, в който стои табелата? Задължително ли е делото да бъде заведено от ЕС или може аз да го заведа като физическо лице (заедно с още 2-3 семейства от входа)? Предварително благодаря за отговора.
Раздел:

Правни казуси

Зададен на: 09.03.2013 Последен отговор: 13.03.2013
 

Отговор на Деян Попдимитров : Имате право да пуснете жалба в районата община за "незоконно поставен рекламен елемент към аптека". Ще дойдат и ще ги глобят. Ако не я свалят сами, пак пуснете жалба и пак ще ги глобят. Накрая ще я свалят сами. И по-важно, ако това наистина са апартаменти, то аптеката е незаконна. За да имат наистина официален проект и разрешение за такова преустройство (жилища в аптека) е трябвало да имат разрешение от общото събрание -->чл. 38 ал. 4 ЗУТ. Пуснете жалба до районата Община или ДНСК София за "незаконен строеж - преустройство на два апартамента в аптека и ползване не по предназначение на имотите". Вижте ЗУТ чл. 178 (4) Не се разрешава строежи или части от тях да се ползват не по предназначението им или в нарушение на условията за въвеждане в експлоатация. (5) (Доп. - ДВ, бр. 82 от 2012 г., в сила от 26.11.2012 г.) При нарушения на ал. 1 и 4 на строежи от първа до трета категория началникът на Дирекцията за национален строителен контрол или упълномощено от него длъжностно лице въз основа на съставен констативен акт забранява с мотивирана заповед ползването на строежите и разпорежда тяхното освобождаване, прекъсване на захранването им с електрическа и топлинна енергия, с вода, газ, телефон и други. Разпореждането е задължително за доставчиците и се изпълнява незабавно. (6) (Нова - ДВ, бр. 82 от 2012 г., в сила от 26.11.2012 г.) При нарушения на ал. 1 и 4 на строежи от четвърта и пета категория кметът на общината или упълномощено от него длъжностно лице въз основа на съставен констативен акт забранява с мотивирана заповед ползването на строежите и разпорежда тяхното освобождаване, прекъсване на захранването им с електрическа и топлинна енергия, с вода, газ, телефон и други. Разпореждането е задължително за доставчиците и се изпълнява незабавно. За да разберете коя категория е вашата сграда и до кой да аресирате жалбата вижте чл. 137 ЗУТ. Определя се спрямо цялата площа на панелния блок. Успех

Дата на отговора: 13.03.2013  
 
Отговори на въпроса
Свързани въпроси
Покажи въпросът и останалите отговори

Полезни сайтове

  • bgtop.net

    Топ класацията на българските сайтове

Анкета

Имаме ли нужда от закон, който да регламентира дейността на брокерите?
Резултати Архив