Регистрация Забравена парола

home home   Мобилна версия

Статии

Добави коментар

Авг 2, 2012

Имидж (в превод английски: image - „образ“, „изображение“) е образ, представа, която е създаденa в обществото или определена социална среда за отделен човек, група хора, институция или държава. Синоним на имидж е репутация.  Имиджът е начинът, по-който хората (познати и не познати) ни приемат и да въздействаме. Имиджът говори повече от думите, образите и делата. В определена степен той е общественото мнение, първата често емоционална характеристика за нещо - човек, професия, общество. Наличието на добър или лош имидж подтиква хората към извършване или въздържане от определени действия. Често действията, мислите и емоциите породени от влиянието на нечий имидж на са продиктувани от рационалността. В имиджът се крият и минали ситуации, и опитът от предишни впечатления – как е реагирал обектът преди, какво е правил, как се е държал спрямо другите. Имиджът е предварителната нагласа към някого или нещо. Едва ли бихте се доверили на човек, който има лош имидж. Имайте предвид, че често твърденията около вече изградено мнение за някого или нещо не се проверяват.  

Добър имидж се гради трудно, но се руши твърде лесно.

В повечето случай имидж се развива, като хората научават повече и повече за субекта. Колкото повече информация се получава, толкова по-устойчив е имиджът, независимо дали е в отрицателен или положителен смисъл. В този смисъл Интернет е идеалната публична среда, където нещата се развирват със скоростта на светлината. Колкото повече хора обсъждат някои (или нещо), толкова по-голяма популярност се изгражда. В интернет достъпа, разпространяването и споделянето на информация е по-лесно и по-бързо от когато й да е. Един недоволен клиент за секунди може да разпрати стотици съобщения до приятели, познати и съвсем непознати хора. Интернет е идеалната среда за т.нар. “вирусен” маркетинг - едно послание се разпространява от човек, на човек...
Днес в интернет е заринат от информация - новини, факти, лъжи, клевети. Факт е, че правилно изграден имидж в интернет, може да бъде причина за повече печалби, но не поддържан или занемарен имидж, може да доведе дори до фалит. Определено се иска майсторство, постояннство и малко умение за да се изгради добър имидж.

Брокер на недвижими имоти е все още сравнително млада професия, която все още е обгърната в съмнения, критики, лоша репутация. Агентите на недвижими имоти тепърва имат да извървят дълъг път към утвърждаване и стабилизиране на професията си. По-старите брокери на недвижими имоти разчитаха предимно на метода на препоръката - широк кръг от познати, които го препоръчват. Методът “препоръка” предполага добър имиж и за някои може би работи... Добрият брокер ще бъде преопоръчван от клиент на клиент … в глобалната мрежа това става още по-бързо.

Живеем в общество, в което често се появяват съмнителни субекти, които не са настроени приятелски към нас. Едва ли има човек, който не е чувал поне една история за измама, кражба, далавера. Всеки един средно интелигентен човек е склонен да подбира внимателно специалиста (няма значение от кой бранш), с които би искал да работи. Най-лесния начин да бъде проверено нечие име е Интернет. А ако не разполагаме с конкретно име, а искаме да намерим човек, който да ни свърши работа? Отново се обръщаме към мрежата.

През последните години брокерите залагаха предимно на публикуване на обяви в разни сайтове в интернет. Практика, която е полезна, но по никакъв начин не показва човекът, който седи зад обявата. Дали изобщо съществува тази обява? Има ли реална агенция? Въпроси, които клиентите си задават. Факт е също, че един зает човек ще разгледа не повече от 10 обяви..., а и нали работата на брокера е да намери най-подходящата обява.

Брокерството е едновремено индивидуална, но в същото време и колективна професия, която предполага, че услията на многото ще подобрят позицията на единичния. Една от многото причини брокерите да се научат да управляват добре своята имиджова идентичност - онлайн и в реалния свят.

Крайно време е Брокерът да се покаже на светло.

За брокерите на недвижими имоти е време да осъзнаят, че дейността им трябва да бъде изкарана на светло, да бъде публична и прозрачна. Колкото е по-достъпна информацията за един специалист или неговата агенция, толкова по-силно въздействие ще има над възприятията в обществото. С повишаването на публичността мъглата около професията на брокера постепенно ще се вдига, доверието към специалистите ще се повишава, а тъмната утайка в бранша ще остане в сянката на недоверието.

Един от най-лесните (но и двулики) метдои за повишаване на имиджа е присъствието интернет. Но не присъствието с безлични обяви, телефони и неясни послания. Управление на имиджът в интернет става чрез набор от маркитингови методи, в това число връзки с обществеността, реклама, интернет маркетигн. Отличаващото присъствие на дадена личност в интернет би могло да бъде отразено във всякакъв вид съдържание, което се отнася до личността, професията му и неговия опит. Активното и адекватно участие в новини, , участие в блогове и форуми, лични уебсайтове, присъствие в социални медии, на снимки, видео и други ще повиши доверието и притегателността на брокера като личност и специалист.

Доброто впечатление, което ще остави един човек у стотици непознати ще му се отблагодари стократно. Интернет имиджът, които всеки един брокер на недвижими имоти може да създаде ще му помогне да се наложи, да затвърди положителните си качества, да изтъкне себе си като човек, който има опит и компетентни умения, на професионалист, които ефктивно умее да се справя с предизвикателствата на професията си.   

 
 

Добави коментар

 

Още публикации

Полезни сайтове

  • bgtop.net

    Топ класацията на българските сайтове

Анкета

Имаме ли нужда от закон, който да регламентира дейността на брокерите?
Резултати Архив