Регистрация Забравена парола

home home   Мобилна версия

Статии

Добави коментар

Мар 26, 2013

Коментари: 1

 

Привличането на клиенти в условия на голяма и нелоялна конкуренция е предизвикателство за всеки брокер. Основни правила остават изграждането на доверие, индивидуалният подход, прозрачността при представяне на информацията.

Всички специалисти си задават въпроса: „Как да привличаме клиенти?“ Според консултант Емил Кундев има няколко типа клиенти: входящи от улицата; доволни, довели други; от партньори; от реклама. Задължително допълнение е истинско, честно и правилно поведение. Коректността също не бива да се подценява.

Доволните клиенти са най-добрата реклама, твърди брокер Маргарита Генкова. Доволният клиент препоръчва брокера на свои близки, познати, или пък самият той отново се връща, защото е получил това, от което се нуждае – лоялност, точност, коректност, бързина, качество на услугата. Важна роля играе и рекламата в интернет, но само реалната, а не когато е неточна или недействителна. Експертът посочва, че има доста нереални обяви в интернет пространството.

Единственото хубаво нещо на кризата е, че се отсяват качествените фирми в областта на недвижимите имоти, които реално остават на пазара. Ясно е, че хората свиват разходите. Това обаче не означава, че брокерите трябва да се отчайват и предават.

Ако всички се затворят в черупките си, няма да има нито клиенти, нито сделки. По време на криза просто се продава по различен начин и с повече усилия. Точно затова оцеляват по-добрите. Основни фактори са: добрата реклама, добрата цена и добрият брокер.

Масова практика за намиране на клиенти на имотния пазар е чрез обяви в в специализираните портали за имоти. По думите на брокер Боби Йорданов към настоящия момент техният брой вече надхвърля 70. Има 2-3 качествени и добре познати сайта и още куп други малки и неизвестни сайтове, предлагащи поместване на имотни обяви.

Лошото в случая е, че клиентите не знаят кой точно брокер стои зад дадена обява. Добър специалист ли е или е човек, който няма опит в този рисков бизнес? Много слаби брокери привличат клиентите си чрез манипулиране на обявите. Най-често се променят цената, площта, изложението. Наглите псевдо брокери стигат до още по-далеч – измислят си цялата обява.

По приемливо е привличането на клиенти чрез препоръки, убеден е Йорданов. Добрите брокери на недвижими имоти много разчитат на своя имидж и непрекъснато го изграждат. Те привличат клиентите си, освен с препоръки, и с обяви. Повечето опитни брокери от старото поколение разчитат изцяло на тази формула. Тя е стара като света, но важи за клиенти, които нямат достъп до интернет.

По думите на специалиста истинската формула за успешно привличане на клиенти е чрез интернет маркетинг и участие в социални сайтове и мрежи. За да има съвременен имидж, брокерът трябва да има уебсайт. От своя страна сайтът му трябва да привлича най-малко 200 посетители. Този брой посетители генерира минимум 10-20 реални клиента месечно.

Но сайтът не трябва да е само една разширена визитка в комбинация с презентационна брошура. Това време вече отмина, твърди брокерът. Сега както корпоративният, така и личният сайт имат други изисквания – качествено съдържание и копирайт, добро СЕО и линкбилдинг. Но добрият съвременен професионалист не спира дотук. Той активно присъства в социални мрежи като Facebook, Twitter и не на последно място – Ceb.bg.

 
 

Добави коментар

 

Коментари: (1)

Добре дошли в Интернет !

Още публикации

Полезни сайтове

  • bgtop.net

    Топ класацията на българските сайтове

Анкета

Имаме ли нужда от закон, който да регламентира дейността на брокерите?
Резултати Архив