Регистрация Забравена парола

home home   Мобилна версия

Статии

Добави коментар

Фев 15, 2012

 

   Полина Стойкова, Оперативен директор на BULGARIAN PROPERTIES

Имотните агенции не са възникнали случайно, а са в резултат на конкретни пазарни нужди, които следва да удовлетворяват. Техните функции са комплексни и могат да бъдат разгледани в няколко апекта:

- маркетингова и рекламна – професионалните агенции следва да разполагат с инструменти и канали, чрез които да осигуряват адекватна и ефективна реклама на предоставените им имоти за продажба и наем, за да достигат те до потенциалните клиенти. Тук е много важно изготвянето на офертата, снимковият материал, съвета за адекватно ценообразуване, публикуването на рекламата в различни онлайн и печатни рекламни канали. Съществена част от представянето на оферта за продажба или наем на имот е това, че тази оферта е истинска, проверена, договорена с продавачи/наемодатели, т.е. няма възможност потенциалните купувачи/наематели да се натъкват на невалидни или неистински оферти;

-  консултантска - предоставяне на професионални консултации и съвети свързани със законодателството, с техническите параметри на даден имот, ценообразуването, данъчните,  юридически и финансовите аспекти при покупко-продажбата на имоти и всякакви други  въпроси, които изникват при сделките с имоти; 

- търговска функция – комуникацията и преговори с потенциални клиенти, организиране на огледи, съдействие за договаряне между страните, сключване и приключване на сделка;

- юридическа – изготвяне на пълен пакет документи и договори, проверки на собствеността и оформянето на изрядна документация на имота;

-  административна – поддържащи дейности и администрация на цялостния процес на сделката;

-  информационна - да представят пред своите клиенти и обществеността данни за пазарните тенденции, цените на имотите и да очертават насоките за развитие на имотния пазар;

- допълнителни специализирани услуги – агенциите обикновено разполагат и със специалисти по ипотечно кредитиране, застраховане, последващо обслужване на имота, които могат да бъдат от изключителна полза.

Както се вижда, тези услуги изискват знания и компетенции от много сфери – юридически, маркетингови, финансови, счетоводни, търговски и др. Именно това е мисията на професионалната агенция – да изпълнява всички гореописани функции и да разполага с професионални брокери и тесни специалисти във всички сфери, които касаят сделките с имоти. Те сформират екип, който да подсигури безпроблемното сключване и приключване на сделки с недвижими имоти.

Освен всичко друго, агенциите за недвицими имоти спестяват време на своите клиенти – за самообучение и учене по метода на пробата и грешката, време за преговори и подготовка за сделка и т.н., а и предпазват от множество рискове, които сделките могат да крият.

 
 

Добави коментар

 

Още публикации

Полезни сайтове

  • bgtop.net

    Топ класацията на българските сайтове

Анкета

Имаме ли нужда от закон, който да регламентира дейността на брокерите?
Резултати Архив