Мар 26, 2013 |
|
Привличането на клиенти в условия на голяма и нелоялна конкуренция е предизвикателство за всеки брокер. Основни правила остават изграждането на доверие, индивидуалният подход, прозрачността при представяне на информацията. Всички специалисти си задават въпроса: „Как да привличаме клиенти?“ Според консултант Емил Кундев има няколко типа клиенти: входящи от улицата; доволни, довели други; от партньори; от реклама. Задължително допълнение е истинско, честно и правилно поведение. Коректността също не бива да се подценява. Доволните клиенти са най-добрата реклама, твърди брокер Маргарита Генкова. Доволният клиент препоръчва брокера на свои близки, познати, или пък самият той отново се връща, защото е получил това, от което се нуждае – лоялност, точност, коректност, бързина, качество на услугата. Важна роля играе и рекламата в интернет, но само реалната, а не когато е неточна или недействителна. Експертът посочва, че има доста нереални обяви в интернет пространството. Единственото хубаво нещо на кризата е, че се отсяват качествените фирми в областта на недвижимите имоти, които реално остават на пазара. Ясно е, че хората свиват разходите. Това обаче не означава, че брокерите трябва да се отчайват и предават. Ако всички се затворят в черупките си, няма да има нито клиенти, нито сделки. По време на криза просто се продава по различен начин и с повече усилия. Точно затова оцеляват по-добрите. Основни фактори са: добрата реклама, добрата цена и добрият брокер. Масова практика за намиране на клиенти на имотния пазар е чрез обяви в в специализираните портали за имоти. По думите на брокер Боби Йорданов към настоящия момент техният брой вече надхвърля 70. Има 2-3 качествени и добре познати сайта и още куп други малки и неизвестни сайтове, предлагащи поместване на имотни обяви. Лошото в случая е, че клиентите не знаят кой точно брокер стои зад дадена обява. Добър специалист ли е или е човек, който няма опит в този рисков бизнес? Много слаби брокери привличат клиентите си чрез манипулиране на обявите. Най-често се променят цената, площта, изложението. Наглите псевдо брокери стигат до още по-далеч – измислят си цялата обява. По приемливо е привличането на клиенти чрез препоръки, убеден е Йорданов. Добрите брокери на недвижими имоти много разчитат на своя имидж и непрекъснато го изграждат. Те привличат клиентите си, освен с препоръки, и с обяви. Повечето опитни брокери от старото поколение разчитат изцяло на тази формула. Тя е стара като света, но важи за клиенти, които нямат достъп до интернет. По думите на специалиста истинската формула за успешно привличане на клиенти е чрез интернет маркетинг и участие в социални сайтове и мрежи. За да има съвременен имидж, брокерът трябва да има уебсайт. От своя страна сайтът му трябва да привлича най-малко 200 посетители. Този брой посетители генерира минимум 10-20 реални клиента месечно. Но сайтът не трябва да е само една разширена визитка в комбинация с презентационна брошура. Това време вече отмина, твърди брокерът. Сега както корпоративният, така и личният сайт имат други изисквания – качествено съдържание и копирайт, добро СЕО и линкбилдинг. Но добрият съвременен професионалист не спира дотук. Той активно присъства в социални мрежи като Facebook, Twitter и не на последно място – Ceb.bg. |
|
|
Добави коментар
Коментари: (1)
Още публикации
Ное 29, 2024
KEVINLONG
Консултант
Фев 26, 2024
Central BioHub
Други държави
Полезни сайтове
-
Топ класацията на българските сайтове
адвокат Милена Миткова
Адвокат
София
Владимир Йосифов
Консултант
София
Таня Китик
Консултант
София
Антон Илиев
Брокер
София
Кристина Найденова
Брокер
София
инж. Петър Петров
Инженер
Стара Загора
Добре дошли в Интернет !