Регистрация Забравена парола

home home   Мобилна версия

Новини

Добави коментар

Фев 21, 2014

Европейската комисия прие днес нови насоки за това как държавите-членки могат да подкрепят летищата и авиокомпаниите в съответствие с правилата на ЕС за държавните помощи. Тези нови насоки целят осигуряване на добри връзки между регионите и мобилност на европейските граждани. Същевременно се търси намаляване на нарушенията на конкуренцията в рамките на единния пазар.
 
Новите мерки са част от стратегия за държавната помощ за модернизация, която има за цел насърчаване на растежа в рамките на единния пазар чрез насърчаване на по-ефективни мерки за помощ и фокусиране на контрол на Комисията върху дела с най-голямо въздействие върху конкуренцията.
 
„Новите насоки за държавните помощи са ключова съставка за успешна и конкурентоспособна европейската авиационна индустрия,“ коментира Хоакин Алмуния, заместник-председател на Комисията, отговарящ за политиката по конкуренцията. „Те ще гарантират лоялна конкуренция, независимо от бизнес модела - от национални превозвачи до нискотарифни авиокомпании и от регионални летища до големите авио-центрове. Нашата цел е да се гарантира мобилността на гражданите, като същевременно се запази равнопоставеност между летищата и авиокомпаниите“.
 
Новите насоки за държавната помощ за летищата и авиокомпаниите насърчават разумното използване на публичните ресурси за инициативи, ориентирани към растеж. В същото време те ограничават нарушаването на конкуренцията, което би могло да подкопае равните условия в рамките на единния пазар, по-специално чрез избягване на възможностите за свръхкапацитет и дублиране на нерентабилни летища.
 
Ключов елемент от насоките е държавната помощ за инвестиции в летищната инфраструктура – тя се се допуска, ако е налице реална транспортна необходимост и обществена подкрепа е необходима за гарантиране на достъпността на даден регион. Новите насоки определят максималните допустими интензитети на помощта в зависимост от големината на летището, за да се осигури правилната комбинация между публични и частни инвестиции. Следователно възможностите за предоставяне на помощи са по-високи за по-малките летища, отколкото за по-големите.
 
Оперативна помощ за регионални летища (с по-малко от 3 милиона пътници годишно) ще бъде разрешена за преходен период от 10 години при определени условия, с цел да се даде на летищата време да приспособят своя бизнес модел. За да получат оперативна помощ, летищата трябва да разработят бизнес план, който да очертае пътя към пълно покриване на експлоатационните разходи в края на преходния период.
 
Третият компонент са помощите за новостатриращи млади авиокомпании.

 
Автор: 1 към 1

 
 

Добави коментар

 

Още публикации

Полезни сайтове

  • bgtop.net

    Топ класацията на българските сайтове

							Владимир Йосифов

Владимир Йосифов
Консултант
София

							Таня Китик

Таня Китик
Консултант
София

							Антон Илиев

Антон Илиев
Брокер
София

							инж. Петър Петров

инж. Петър Петров
Инженер
Стара Загора

Анкета

Имаме ли нужда от закон, който да регламентира дейността на брокерите?
Резултати Архив