Проблемът с некачествено извършени строителни работи през последните години става все по-голям – в кризата инвеститорите очевидно залагат на икономии от качеството на материалите, изпълнението и т.н. Независимо от 5-годишната гаранция, която получаваме заедно с новото си жилище, често или не можем да се възползваме от нея (тъй като строителят отлага докато измине гаранционният период), или получаваме отново зле свършена работа. Решенията при подобни казуси са няколко, най-сигурното от които е да извършим сами ремонта, след което да изискаме чрез адвокат сумата да ни бъде възстановена от строителя. По този начин ще сме сигурни, че поправките са извършени по-качествено, тъй като ще получим до 10-годишна гаранция от фирмата-извършител на ремонта.
Другият вариант е да изискате от строителя сам да извърши корекциите, но често потърпевши се оплакват, че дейностите са козметични. „Постоянно има обещания от строителя, че се прави каквото може, но освен слагане частично на силикон на определени пукнати и процепи по терасите, нищо друго не е предприето 5 години. В нашияслучай това е само временно решение и бяганеот отговорност,докато му изтече гаранцията.”, категорични са новодомците.
Каквото и да решите да вземете, за да се справите със ситуацията, опитайте да се вмъкнете в гаранционния 5-годишен срок, защото иначе няма как да получите каквато и да било сума за възстановяване на инвестициите в поправки на чисто новото си жилище.