Регистрация Забравена парола

home home   Мобилна версия

Статии

Добави коментар

Фев 15, 2012

 

   Полина Стойкова, Оперативен директор на BULGARIAN PROPERTIES

Имотните агенции не са възникнали случайно, а са в резултат на конкретни пазарни нужди, които следва да удовлетворяват. Техните функции са комплексни и могат да бъдат разгледани в няколко апекта:

- маркетингова и рекламна – професионалните агенции следва да разполагат с инструменти и канали, чрез които да осигуряват адекватна и ефективна реклама на предоставените им имоти за продажба и наем, за да достигат те до потенциалните клиенти. Тук е много важно изготвянето на офертата, снимковият материал, съвета за адекватно ценообразуване, публикуването на рекламата в различни онлайн и печатни рекламни канали. Съществена част от представянето на оферта за продажба или наем на имот е това, че тази оферта е истинска, проверена, договорена с продавачи/наемодатели, т.е. няма възможност потенциалните купувачи/наематели да се натъкват на невалидни или неистински оферти;

-  консултантска - предоставяне на професионални консултации и съвети свързани със законодателството, с техническите параметри на даден имот, ценообразуването, данъчните,  юридически и финансовите аспекти при покупко-продажбата на имоти и всякакви други  въпроси, които изникват при сделките с имоти; 

- търговска функция – комуникацията и преговори с потенциални клиенти, организиране на огледи, съдействие за договаряне между страните, сключване и приключване на сделка;

- юридическа – изготвяне на пълен пакет документи и договори, проверки на собствеността и оформянето на изрядна документация на имота;

-  административна – поддържащи дейности и администрация на цялостния процес на сделката;

-  информационна - да представят пред своите клиенти и обществеността данни за пазарните тенденции, цените на имотите и да очертават насоките за развитие на имотния пазар;

- допълнителни специализирани услуги – агенциите обикновено разполагат и със специалисти по ипотечно кредитиране, застраховане, последващо обслужване на имота, които могат да бъдат от изключителна полза.

Както се вижда, тези услуги изискват знания и компетенции от много сфери – юридически, маркетингови, финансови, счетоводни, търговски и др. Именно това е мисията на професионалната агенция – да изпълнява всички гореописани функции и да разполага с професионални брокери и тесни специалисти във всички сфери, които касаят сделките с имоти. Те сформират екип, който да подсигури безпроблемното сключване и приключване на сделки с недвижими имоти.

Освен всичко друго, агенциите за недвицими имоти спестяват време на своите клиенти – за самообучение и учене по метода на пробата и грешката, време за преговори и подготовка за сделка и т.н., а и предпазват от множество рискове, които сделките могат да крият.

 
 

Добави коментар

 

Още публикации

Полезни сайтове

  • bgtop.net

    Топ класацията на българските сайтове

							Владимир Йосифов

Владимир Йосифов
Консултант
София

							Таня Китик

Таня Китик
Консултант
София

							Антон Илиев

Антон Илиев
Брокер
София

							инж. Петър Петров

инж. Петър Петров
Инженер
Стара Загора

Анкета

Имаме ли нужда от закон, който да регламентира дейността на брокерите?
Резултати Архив