Регистрация Забравена парола

home home   Мобилна версия

Новини

Добави коментар

Ное 6, 2012

Сега метрото има 31 км линии и 27 метростанции. Според обновената генерална схема то тряба да стане 63 км и 61 МС. Изчерпихме готовите проекти и продължаваме проучванията. В “Люлин” искаме да разклоним трасето от МС”Сливница” към 2-ри, 3-ти и 4-ти микрорайон в посока “Добринова скала”. Отсега за трети метродиаметър замисляме проучване за разклонение от гара “Подуяне” към  “Сталина”, където има нужда от поемане на пътникопоток и трафик. Тези две проучвания предстоят.


Експертен съвет на Столичната община прие втория вариант на предпроектно проучване за продължение на метрото от Бизнес парка в "Младост 4" към околовръстното в посока Бистрица и симеоновския лифт, каза за в. "Строителство Градът" ст.н.с. д-р инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД. Проучването е представено в два варианта. Вместо сегашния завой на изток и станция 17 в "Младост ІV", както е според генералната схема на метрото, новото проучване предвижда завой на запад към новото трасе на околовръстното. Промяната в посоката е поради липсата на достатъчно пътници в източните територии и възможността  проектираната МС 16 да поеме целия поток за "Младост ІV", смята инж. Братоев. Градът се е развил повече в южните територии и на този факт трябва да се отговори адекватно, като пътникопотокът бъде поет. А според интегрирания план за възстановяване и развитие  на София тези именно зони са предвидени за жилищно застрояване.

Първият вариант на трасето е с дължина 3360 м и 3 метростанции. След Бизнес парка метрото завива на запад под земята и щом стигне до околовръстното, спира след 1050 м на новата метростанция 17, разположена на обходния път. Тук в западна посока ще има подлез под околовръстното. Оттук нататък трасето продължава успоредно на обхода на столицата от северната му страна, т.е. откъм София, надземно, подминава ИКЕА и спира на следващата метростанция 18, която  е при кръстовището за  Бистрица, преди отклонението на пътя за лифта. ИКЕА остава на около 300 м от метростанцията, но оттук ще има подход към търговския център, а и към всички търговски обекти в района. В тази зона е предвидена и автогара за пристигащите селски автобуси от Бистрица и Железница. По първия вариант трасето продължава до симеоновския лифт, където ще има и трета метростанция - 19.

Според втория вариант метрото не отива до лифта, защото е скъпо, а лифтът слиза до метрото, до МС 18, която обслужва Камбаните и жилищните зони, а и потокът от близките села. Трасето е с дължина 2100 м и 2 метростанции. Този именно вариант прие експертният съвет на Столичната община. Ако по някакви причини лифтът не може да се спусне до бъдещата МС 18, тогава ще се мисли за другото решение. Идеята за връзка с лифта е стара, на около 20 години, но едва сега има възможност тя да бъде осъществена, припомни инж. Братоев. След предпроектното проучване следват регулационни планове и идейни проекти. Предстоят проучвания за разширение на първи метродиаметър в "Люлин" и на трети – към "Слатина", а в по-късен етап предвиждаме и разклонение към "Бъкстон", пак от трети метродиаметър. Заложено е разклонение на втори метродиаметър към "Илиянци", но там все още натоварването е малко, обобщи Братоев.

Източник: Строителство Градът

 
 

Добави коментар

 

Още публикации

Полезни сайтове

  • bgtop.net

    Топ класацията на българските сайтове

							Владимир Йосифов

Владимир Йосифов
Консултант
София

							Таня Китик

Таня Китик
Консултант
София

							Антон Илиев

Антон Илиев
Брокер
София

							инж. Петър Петров

инж. Петър Петров
Инженер
Стара Загора

Анкета

Имаме ли нужда от закон, който да регламентира дейността на брокерите?
Резултати Архив