Новини
Спирането на японския заем за пристанището ще забави и Супер Бургас
Фев 28, 2011 (0)
Решението на МС за прекратяване на споразумението за заем с Японската банка за изграждането на контейнерния терминал на Пристанище Бургас, не е окончателно, смята изпълнителният директор на проекта "Зона за обществен достъп", по-известен като "Супер Бургас", Павел Маринов.
Според него правителството само слага началото на една процедура, която трябва да се продължи в Парламента. "Договорът за този заем е подписан с решение на Народното събрание и има сила на закон", каза за Burgasnews Павел Маринов.
Той се надява депутатите да размислят и да не подпишат решението на министрите, тъй като спирането на заема ще забави строежа на пристанището за неопределено време.
Според него правителството само слага началото на една процедура, която трябва да се продължи в Парламента. "Договорът за този заем е подписан с решение на Народното събрание и има сила на закон", каза за Burgasnews Павел Маринов.
Той се надява депутатите да размислят и да не подпишат решението на министрите, тъй като спирането на заема ще забави строежа на пристанището за неопределено време.
Ако все пак това се случи, ни остава само да чакаме някой да дойде и да ни довърши порта, но това със сигурност ще се проточи във времето с неизвестно колко години. Намаляването на дейностите в пристанището несъмнено ще забави и проекта "Супер Бургас", смята Павел Маринов.
Според него възможностите за инвестиране и развитие на Зоната за обществен достъп също ще намалеят.
Според него възможностите за инвестиране и развитие на Зоната за обществен достъп също ще намалеят.
Миналата седмица правителството реши да бъде прекратено споразумението за заем с Японската банка по изграждане на контейнерния терминал в пристанището.
Налице са множество трудности, а в някои случаи - и невъзможност за Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура” и „Пристанище Бургас” ЕАД да обслужват заема и да съберат средства за заплащането на вноските.
Има и случай, при който „Пристанище Бургас” ЕАД, чийто собствен капитал е отрицателна величина, взема заеми от банки, за да осигури средства за погасяване на своята част от заема. ДП „Пристанищна инфраструктура” изразходва значителен финансов ресурс за покриване на вноските и ще бъде във финансова загуба до окончателното изплащане на заема през 2028 г.
Налице са множество трудности, а в някои случаи - и невъзможност за Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура” и „Пристанище Бургас” ЕАД да обслужват заема и да съберат средства за заплащането на вноските.
Има и случай, при който „Пристанище Бургас” ЕАД, чийто собствен капитал е отрицателна величина, взема заеми от банки, за да осигури средства за погасяване на своята част от заема. ДП „Пристанищна инфраструктура” изразходва значителен финансов ресурс за покриване на вноските и ще бъде във финансова загуба до окончателното изплащане на заема през 2028 г.
Съществен недостатък на заема е, че е в японски йени, което води и до невъзможността ДП „Пристанищна инфраструктура” да планира годишна инвестиционна програма, а „Пристанище Бургас” ЕАД - да планира реалистичен бизнес-план. Наред с това, курсовите разлики във валутата на заема водят и до неговото немалко оскъпяване.
Посочените трудности са отчетени и определиха решението на правителството българската държава, след преговори със заемодателя и при спазването на всички законови процедури, да ревизира своето желание за използване на средствата по заема.
На министрите на финансите, на външните работи и на транспорта, информационните технологии и съобщенията е възложено да предприемат необходимите стъпки за прекратяване на Споразумението за заем № ВG-Р6 от 2008 г. между Japan Ваnк for International Cooperation и Република България за проект „Изграждане и развитие на нови контейнерни терминали в пристанища Варна и Бургас”.
На министрите на финансите, на външните работи и на транспорта, информационните технологии и съобщенията е възложено да предприемат необходимите стъпки за прекратяване на Споразумението за заем № ВG-Р6 от 2008 г. между Japan Ваnк for International Cooperation и Република България за проект „Изграждане и развитие на нови контейнерни терминали в пристанища Варна и Бургас”.
Източник: burgasnews.com
Коментара : (1)
Добави коментарПолезни сайтове
-
Топ класацията на българските сайтове
адвокат Милена Миткова
Адвокат
София
Владимир Йосифов
Консултант
София
Таня Китик
Консултант
София
Антон Илиев
Брокер
София
Кристина Найденова
Брокер
София
инж. Петър Петров
Инженер
Стара Загора
Колко статии се написаха за този японски заем в последните три години. Не си съживим икономиката а гледаме пари на заем, защо ли ми е познато?