Регистрация Забравена парола

home home   Мобилна версия

Регистрация на наематели

04.07.2017 - Наем - 4 Отговори     (0)

Здравейте! Преди няколко месеца отдадохме апартамент в София под наем. Наемателите бяха турски гражданин и приятелката му - българка. Като наематели в договора присъстват и двамата. Скоро обаче те се разделиха и в апартамента ни остана момчето. Месец след това ни помоли за спешна адресна регистрация. Когато отидохме да направим се оказа, че има нова приятелка и иска да регистрира и нея на този адрес. Тя е българска гражданка с турски произход. Било му необходимо и във връзка с неговата регистрация, поради това, че е чужд гражданин. Регистрирахме ги. Обаче тя не фигурира по никакъв начин в нашия договор за наем, нямаме никакви отношения с нея, на предложението ни да направим анекс към договора, в който да я впишем като страна на мястото на предишната, той не е много съгласен, с недомлъвки отлага..Направихме ли грешка с регистрацията и и какво можем да направим постфактум? Благодаря!

									Джуджанка

Джуджанка Друго
София

Отговори (4)    Коментара (2)

											адв.Галина Чанкова

адв.Галина Чанкова

04.07.2017

Отговор: Здравейте!
Най-бързият начин да регистрирате чужд гражданин и като съставите договор за наем и въз основа на него ще Ви бъде извършена регистрация.
От питането не става много ясно, с какво по-точно не е съгласен чуждият гражданин. За него е важно да получи регистрация, а за вас като наемодатели - да регистрирате наемателите.
Нямам представа , как точно сте оформили този анекс към договора за наем, но в него, задължително е следвало да бъде упоменато, че наемното правоотношение, считано от еди коя си дата продължава с.../ новото момиче/, а по отношение на..../ старото момиче/, се счита прекратено от еди коя си дата.
С уважение,
адв.Чанкова
София, ул. "Три уши", 1, етаж 3, офис 1
мобилен телефон - 0887 201 222



За контакти

											Кристина Найденова

Кристина Найденова

04.07.2017

Отговор: Можете да направите анекс към договора за наем, в който да пише, че договорът за наем е прекратен по отношение на бившата приятелка, турският гражданин, който и сега ползва имота остава единствен наемател и той ще плаща целият наем.


За повече информация: http://www.agencyevina.com | За контакти

											Джуджанка

Джуджанка

04.07.2017

Коментар: Проблемът е, че адресна регистрация на отдадения под наем имот получи не лицето, което е наш наемател, а друг човек, когото виждаме за първи път и с който нямаме никакви отношения...Ситуацията беше следната: отива собственикът с нотариален акт да удостовери в общината, че няма нищо против на адреса да се регистрира намателя ни с неговата приятелка. На наемателя се казва, че той трябва да представи документи от службата на "Мария Луиза" и едва тогава да пристъпи към регистриране на адреса, така че регистрация се прави само на приятелката му. Въпросната приятелка няма подписан с нас нито договор за наем, нито анекс, нито нищо. Предполагам, че дори няма да живее с нашия наемател, а просто му прави услуга, по някакви си причина. Проблемът ми е да не се окаже, че тази "услулга" е поредната вратичка на имотната мафия и да се окажем с апартамент, който не е наш.....А самият ни договор е нотариално заверен, като за наемател са се подписали настоящият ни наемател и бившата му приятелка......



За контакти

											адв. Симеонова

адв. Симеонова

04.07.2017

Отговор: Здравейте, Джуджанка!

Каквото сте свършили - свършили.
Сега вече не можете да отрегистрирате момичето по Ваше желание.
Това може да направи единствено и само тя - като се отрегистрира доброволно или като се регистрира на друго място.

Не се притеснявайте, имотната мафия действа по друг начин, а адресната регистрация не е документ за собственост.
И още нещо - регистрирайте се за SMS-услугата на Агенция по вписванията, така поне ще узнаете, ако някой се опита да направи сделка с апартамента Ви.

Пишете и какви други притеснения имате.

С поздрав: адв. Симеонова
гр. София
ул. "Христо Белчев"18
0884945256
0898206091
advokatsimeonova@yahoo.co



За повече информация: http://exlege.bg | За контакти

											Джуджанка

Джуджанка

05.07.2017

Коментар: Благодаря за съвета, адв. Симеонова, Става въпрос за регистрация за "SMS оповестяване относно услуги, предоставяни от службите по вписванията (Имотен регистър)", нали? Другото, което ме притеснява е, възможно ли е посредством тази регистрация в последствие да не можем да влезем в имота си, тъй като нямаме договор за наем с лицето, което сме регистрирали там и всъщност на какво основание ще го изгоним като не сме го пускали, но пък сме му дали регистрация? Както и за вероятността за преотдаване на апартамента...


За контакти

											адв. Симеонова

адв. Симеонова

07.07.2017

Отговор: Да, това е регистрацията, която Ви препоръчах.
Фактът, че дамата има адресна регистрация във Вашето жилище не й дава каквито и дава право да обитава Вашето жилище.
Ако се води дело за изваждането й от там, може да се твърди, че на нея сте й дали имота в заем за послужване (той може да е и в устна форма), доколкото приятелят й е бил у Вас под наем, та сте допуснали и нея да живее, без да плаща. Доказателство за това е Вашето съгласие за регистрацията й. Тогава ще можете да използвате и бързото производство по реда на чл.310, ал1, т. 2 от ГПК.
Колкото до преотдаването - това зависи от наемния договор, който сте подписали. За съжаление, много от агенциите предлагат договор, който не съдържа клауза за преотдаване. А което не е забранено, е разрешено.
Тук адресната регистрация е неотносима - всичко е в договора Ви.

Но, каквото и да си говорим тук, единствения вариант да "отрегистрирате" някого от адреса на собственото си жилище е той самият да го поиска.

Хубаво е да се съветвате с адвокат предварително, преди да извършите съответно правно действие.

Но , аз не виждам нищо фатално като последица от действията Ви в случая.

С поздрав: адв. Симеонова
гр. София
ул. "Христо Белчев"18
0884945256
0898206091
advokatsimeonova@yahoo.com



За повече информация: http://exlege.bg | За контакти

Популярни въпроси - Наем

Виж всички въпроси

Наем на имот Ситуацията е следната - къща с трима собственика. Само единият живее там. Въпрос - от едната страна имат ли право другите двама собственика да му искат... Последен отговор - 10.12.2018 от Адвокат Николина Митова

4 Отговори

Адресна регистрация на наемател Здравейте, аз съм наемодател. Наемателя ми се оказа крайно некоректен. Иска от мен постоянен адрес. Задължава ли ме нещо да регистрирам наемателите си с... Последен отговор - 9.01.2019 от адв. Симеонова

2 Отговори

Отдаване на жилище под наем Сле като подпиша договор със своя наемател откъде трябва да взема квитанции за да отчитам приходите си от наем и кога и къде трябва да ги декларирам... Последен отговор - 20.12.2018 от Кристина Найденова

1 Отговори

жилище под наем и отчитане пред НАП След като подпиша договор със своя наемател откъде трябва да взема квитанции за да отчитам приходите си от наем и кога и къде трябва да ги декларирам... Последен отговор - 20.12.2018 от Адвокат Николина Митова

1 Отговори

Гарсониера под наем на хотелски принцип Искам да дам под наем на хотелски принцип една гарсониера затова ме интересува трябва ли да имам регистрирана фирма и как ще отчитам прихода от... Последен отговор - от

0 Отговори
Виж всички въпроси

Задай въпрос!

Колебаете се дали да закупите имот в даден район? Искате да научите каква е реалната стойност на вашия дом? Получете съвет от тези, които знаят! Ceb.bg дава възможност на потребителите да задават въпроси относно покупка, продажба, наем, стопанисване, управление, ремонт и всичко останало около имотите. Питайте и ще получите отговор от експертите в бранша!

Задай въпрос!

Полезни сайтове

  • bgtop.net

    Топ класацията на българските сайтове

Анкета

Имаме ли нужда от закон, който да регламентира дейността на брокерите?
Резултати Архив