Регистрация Забравена парола

home home   Мобилна версия

Коментари на отговори - личен профил

Успешно добавено в бележника!

Изпрати съобщение

СН

210
точки

 

154
кредити

Отговори: 0 Съвети: 0 Посещения:1845
Въпроси: 3 Публикации: 0 Коментари: 0
Включи се към моята мрежа: https://ceb.bg/index/register/inv/1677 - Линк за покана
Коментари на отговори: 3
Управление на етажна собственост: липсват желаещи за касиер, управител и членове на Упр. съвет
Единият от начините, които някои предлагат за избор на нов управител и касиер, е те да бъдат „набедени” за такива от Общото събрание, т.е. да бъдат избрани против тяхното съгласие. Но ако след това те просто не встъпят в длъжност (т.е. откажат да изпълняват своите функции) или формално приемат, но на практика не вършат своята работа както трябва (насила ни назначихте, насила ви вършим работа, ако не сте доволни, намерете си други), как да процедираме тогава? Съществуват ли някакви ефективни законови мерки, с които избираните за касиери или членове на Управителния съвет да бъдат задължавани да встъпят в своите функции, и при това да вършат своята работа както трябва? Друг способ според мен е управлението да бъде предоставено на професионалисти срещу заплащане. За съжаление нямам лични впечатления за този тип управление. Може ли да ме информирате дали този тип управление на практика наистина работи у нас и да ми посочите лица или фирми, към които да се обърнем за подобен род услуга?
Раздел:

Съседи

Населено място:

София

Зададен на: 03.12.2012
 

Коментар на СН: Уважаеми професионалисти, В нашата етажна собственост, включваща вход от панелен блок с 8 етажа и общо 32 апартамента, имаме следния проблем. В момента нямаме нито управител, нито управителен съвет, а само касиер (избран с решение на Общото събрание през 2008 г.), който фактически изпълнява функциите и на управител. Тогава (през 2008 г.) никой не се съгласи да бъде управител и затова не бе избран такъв. Сега ситуацията е същата- никой от входа не желае да участва в управлението на етажната собственост. Признавам, че и аз не желая- бях 2 години в последния управителен съвет и смятам че този опит в това поприще ми е достатъчен. Тъй като касиерът не е длъжен да бъде вечно касиер и във всеки момент може да подаде оставката си, се изправяме (за кой ли път) пред зададения по-горе въпрос, на които досега не съм намерил ясен отговор. Прави ми впечатление, че в нашия вход (пък и не само) има хора, които не са били изобщо управители и касиери от пускането на блока в експлоатация (1979 г.). Общото събрание не ги предлага с мотиви от рода, че „те няма да вършат работа” и „ще си имаме само главоболия с тях”, което май наистина е така, но основателни ли са подобни мотиви от гледна точка на закона? Така едни и същи съвестни хора за по 2, 3, 5 и повече години отнасят тази служба, тъй като всеки знае, че ако тези съвестни хора бъдат „натиснати по-силно” с мотиви „няма кой друг”, „ти си най-подходящ”, е по-вероятно да приемат и да вършат работата си (или по-точно да носят бремето на управлението или касиерството). Е, правилно ли е това? Благодаря Ви.

Дата на коментара: 03.12.2012  
 
Отговори на въпроса
Свързани въпроси
Цена на жилище на квадратен метър
Собственик съм на панелна гарсониера (46 кв.м) в ж.к.”Младост”. В нотариалния акт е налице следната информация: „…Апартамент No…., състоящ се от една стая, кухня, и сервизни помещения, с площ от 45,86 кв.м, при съседи:.., заедно с избено помещение No…, с площ от 1,74 кв.м, при съседи:.., заедно с 2, 681 % идеални части от общите части на сградата и толкова идеални части от правото на строеж върху държавното място, върху което е построена сградата…” Според мен, ако реша да оценявам гарсониерата например с цел продажба в евро/кв.м, квадратурата 45,86 кв.м би трябвало да формира нейната цена (напр. при пазарна оценка на гарсониерата 31 000 EUR ще имаме 31 000/45,86=676 EUR/кв.м), като мазето 1,74 кв.м и неговото състояние е отделен фактор, който има също своето значение за евентуалните клиенти, а идеалните части от общите части 2, 681 % не би трябвало да интересуват евентуалните клиенти и не би трябвало да имат значение за тях. Правилно ли разсъждавам според Вас?
Раздел:

Продажба на имот

Населено място:

София

Зададен на: 18.04.2012
 

Коментар на СН: Уважаеми професионалисти, благодаря ви за Вашите отговори, които са особено полезни за мен! Причината да се интересувам от този и подобни на него въпроси е следната. Обмисляме със съпругата ми да закупим по-голям апартамент- двустаен, също в района на Младост, също панелен (съгласно средствата, с които разполагаме), около 60 кв. м (така се водят по нотариален акт двустайните в нашия блок, и такъв апартамент ни устройва напълно). За целта смятаме да продадем панелна гарсонира 46 кв. м. Гарсониерата е в 8-етажен панелен блок в Младост-3, пуснат в експлоатация през 1979 г., в близост до Общината и 25-та поликлиника. Изцяло вътрешна, южно изложение, етаж 6-ти, външна изолация, външна PVC дограма; кухня, баня, коридор и лоджия на теракот/фаянс; хол на ламинат. Намира се в близост до спирките на автобуси 113, 213, 214, 305, 4. Водопроводните щрангове в самия апартамент, както и тези във вертикалната шахта не са сменени, но липсват каквито и да било течове в самия апартамент, както под нас и над нас. Сменени са хоризонталните щрангове (тези в мазето) на водопроводната инсталация на входа. Входът е с метална врата, която се заключва автоматично, има домофонна уредба. Разполагайки с оценка (в евро на квадратен метър) за нашата гарсониера и допускайки, че тази оценка (в евро на квадратен метър) е приблизително валидна и за жилището, което търсим (търсим го в същите райони- Младост 3 или Младост-1, също панелно, приблизително в същото състояние като нашето- добре поддържано), можем да си направим приблизителна сметка на средствата, които е необходимо да доплатим, като умножим разликата в квадратурата 60-46=14 кв.м по оценката в евро на квадратен метър. Особено ни привлича Младост-1. Притеснява ме само, че там панелните сгради са по-стари от нашата (Младост-1 е застрояван преди Младост-3, където живеем в момента). Срещам информация, че експлоатационният период на панелните сгради е 50 години (който период вече изтича за най-старите панелни сгради). Също, че след изтичане на този период панелните сгради (независимо от тила на панела- срещам информация, че панелите са различни типове- немски, български, стар, нов и т. н.) задължително трябва да бъдат санирани. Тази процедура е доста скъпа, и затова си мисля, дали ако купуваме панелно жилище, не е добре то да е в панелен блок, построен възможно най-скоро? Благодаря Ви и много поздрави! Светослав Нойков

Дата на коментара: 21.04.2012  
 
Отговори на въпроса
Свързани въпроси
Цена на жилище на квадратен метър
Собственик съм на панелна гарсониера (46 кв.м) в ж.к.”Младост”. В нотариалния акт е налице следната информация: „…Апартамент No…., състоящ се от една стая, кухня, и сервизни помещения, с площ от 45,86 кв.м, при съседи:.., заедно с избено помещение No…, с площ от 1,74 кв.м, при съседи:.., заедно с 2, 681 % идеални части от общите части на сградата и толкова идеални части от правото на строеж върху държавното място, върху което е построена сградата…” Според мен, ако реша да оценявам гарсониерата например с цел продажба в евро/кв.м, квадратурата 45,86 кв.м би трябвало да формира нейната цена (напр. при пазарна оценка на гарсониерата 31 000 EUR ще имаме 31 000/45,86=676 EUR/кв.м), като мазето 1,74 кв.м и неговото състояние е отделен фактор, който има също своето значение за евентуалните клиенти, а идеалните части от общите части 2, 681 % не би трябвало да интересуват евентуалните клиенти и не би трябвало да имат значение за тях. Правилно ли разсъждавам според Вас?
Раздел:

Продажба на имот

Населено място:

София

Зададен на: 18.04.2012
 

Коментар на СН: Засега искам да знам поне в множеството обяви по печатните издания и Интернет като се оферира цена на квадратен метър за даден имот (обикновено без допълнителни пояснения), какво точно означава такава цена (по какви критерии се определя и дали тези критерии са единни за всички), за да мога и аз да използвам същите критерии при оценяването на моя апартамент. За съжаление не ми е ясно как се включват идеалните части по данните от нотариалния акт. Сигурно ще е необходима отнякъде допълнителна информация за самата сграда...

Дата на коментара: 19.04.2012  
 
Отговори на въпроса
Свързани въпроси

Полезни сайтове

  • bgtop.net

    Топ класацията на българските сайтове

Анкета

Имаме ли нужда от закон, който да регламентира дейността на брокерите?
Резултати Архив