Регистрация Забравена парола

home home   Мобилна версия

Анализи

Добави коментар

Дек 28, 2013

Пазарът на услугите по професионална поддръжка на сгради е продължил да се разраства и през 2013 г. От Facility Optimum Bulgaria, компания, специализирана в поддръжката и управлението на бизнес сгради, отчитат, че обемът на бизнеса е достигнал над 5 млрд. лева през годината, след като през миналата беше около 4,3 млрд. лева.

„Професионалното управление набра скорост изключително бързо на българския пазар при това - в годините на икономическа стагнация”, коментира Бисера Иванова, изпълнителен директор на компанията. „Последните проучвания сочат, че тази дейност е първият и най-важен фактор при избора на бизнес имот – компаниите наематели търсят гаранция за бърза реакция при авария, което постигат най-лесно с интегрирана услуга за поддръжка", допълва тя. Очакванията на Иванова са през следващата година пазарът да нарасне с още 15 на сто, като фокусът ще бъде върху услугите по техническа поддръжка, които ще нараснат с поне 25%.

Квадратурата на сградите, използващи професионални фасилити услуги, към края на 2013 г. е около 2,38 млн. кв. м, което е с 9% повече спрямо края на 2012 г. В сектора на административните и офис сгради увеличението е само с 5%, а при търговските сгради и веригите магазини увеличението е с 19%. Традиционно най-активни остават потребителите като финансови и ютилити компании, телекоми с клонова мрежа в цялата страна, офис центрове, търговски комплекси и молове.

Най-популярната фасилити услуга в страната остава почистването – ползва се от 90% от фирмите. Засилва се обаче и процесът поа аутсорсване на услугите по техническа поддръжка, включващи най-общо регулярна профилактика, поддръжка и аварийни ремонти на всички системи и инсталации в сградите, като електрически инсталации, отоплителни, климатични и вентилационни системи и други.

По думите на Бисера Иванова един от най-любопитните казуси през 2013 г. е този за разделното събиране на отпадъците. Той за пореден път доказва, че голям процент от разпоредбите, които засягат организацията на работа на малките и средни компании са трудни за прилагане.

„Само 26% от фирмите в България събират разделно боклука, както ги задължи законът от 1 януари тази година”, коментира Иванова. „Въпреки че глобата достига до 20 хил. лева, българските компании все още не са успели да се сдобият със специалните кошчета за разделно събиране и не са мотивирани да спазват изискванията. Това не е приоритет на голяма част от фирмите в страната, тъй като малките компании произвеждат твърде малко боклук, за да си позволят професионална услуга за неговото рециклиране”, допълва тя. По думите й стойността на специалните кошчета за разделно събиране варира от 30 до 150 лева за офис с площ от 200 кв.м.


Източник: Investor.bg

 
 

Добави коментар

 

Още публикации

Полезни сайтове

  • bgtop.net

    Топ класацията на българските сайтове

Анкета

Имаме ли нужда от закон, който да регламентира дейността на брокерите?
Резултати Архив