Регистрация Забравена парола

home home   Мобилна версия

Анализи

Добави коментар

Мар 16, 2012

От началото на 2012 г. на родния пазар на търговски площи се забелязва раздвижване, което се дължи на навлизането на нови търговски оператори, както и развитието на нови формати, се казва в ново проучване.  Съществува значително търсене на търговски площи в райони с постоянен и активен човекопоток. В много случаи търсенето се движи от веригите хранителни магазини, които продължават своето развитие чрез формата “квартални магазини”, сочи докладът на Colliers International.


Наред с това продължава навлизането на международни марки на пазара у нас. “Mеждународните марки виждат добра перспектива за развитие на българския пазар. Тяхната експанзия е ключов фактор за развитието на новите търговски центрове  в София и страната”, коментира Иглика Йорданова, мениджър “Търговски площи” в компанията.

Сред новите оператори на българския пазар е международната компания Inspire Multiplex Pvt. Ltd., която навлиза с три киносалонa под марката Cine’Grand в София, Бургас и Плевен.  Шведската модна марка H&M, която вече откри първия си магазин в България, планира да продължи своята експанзията и в други търговски центрове, някои от които са в процес на строителство.

Голяма верига мебелни салони, както и оператор от типа „направи си сам” излизат от традиционния си формат и за първи път стават част от търговски микс на мол, казват от компанията. Активно се отдава и новият търговски център Sofia Ring Mall, разположен до IKEA. Площи от 24 хил. кв. м от него вече са отдадени от Colliers International, като общият обем от отдадените от компанията площи за последните месеци надхвърля 34 хил. кв. м.

В ретроспекция

Що се отнася до пазара през втората половина на 2011 г. от компанията отчитат, че средното ниво на свободните площи в търговските центрове в София тогава е било около 6%. Това бе леко увеличение в сравнение с първата половина на миналата година, когато то бе близо 4%. Свободните площи на търговските улици в столицата за периода са средно около 5%, като за бул. Витоша този дял е 10%. Повишил се е и потокът от търговци, които затварят и отварят обекти на търговските улици.

Наемните нива в търговските центрове и моловете се запазиха сравнително стабилни през втората половина на 2011 г., като влияние върху тях оказват видът на търговския комплекс и неговата локация. В големите търговски центрове в София наемите са приблизително 32 евро на кв. м на месец. В моловете извън столицата нивата бяха между 20 и 22 евро.

От компанията смятат, че главните търговски улици в София може да се възстановят след откриване на новата метроотсечка през август 2012 г., когато ще бъдат открити и археологическите находки около античния град Сердика. Този процес обаче ще зависи изцяло от създаването на ясна визия и стратегия за реновирането им и обособяването на пешеходни зони, и залагането на конкретни срокове за финансирането и изпълнението на проектите, подчертават от Colliers.

 

www.imoti.net

 
 

Добави коментар

 

Още публикации

Полезни сайтове

  • bgtop.net

    Топ класацията на българските сайтове

Анкета

Имаме ли нужда от закон, който да регламентира дейността на брокерите?
Резултати Архив