Регистрация Забравена парола

home home   Мобилна версия

Статии

Добави коментар

Май 14, 2012

Комисионната, която брокерите взимат, е пакетна цена, обикновено в размер на 2-3% от цената на имота. На пръв поглед тя изглежда прекалено висока, но в нея влизат много отделни дейности, които специалистите извършват. Основният и най-скъп ресурс е времето, необходимо за намиране на съответния обект. Всичко това трябва да се обясни подробно на клиента, за да не остава място за съмнение относно коректността и добрите намерения на брокера.

Експертът трябва да обясни целия процес стъпка по стъпка и подробно да се аргументира. Някои брокери се страхуват, че ако разкрият своето ноу-хау, клиентът ще се опита да ги подмине и сам да реализира сделката. Това е грешка, категоричен е специалистът по недвижими имоти Амброзио Лазов. Добрият брокер дава избор на своя клиент. Той трябва да се убеди, че работи с истински професионалист, а не с човек, който се страхува от него.

На клиента трябва да се окаже необходимата подкрепа, дори и безплатно. Ако брокерът не го направи навреме, той ще я получи другаде - при адвокат или нотариус. Брокерът не бива да бъде алчен. Добре би било да се позволи клиента също да участва в процеса, дори при намалена комисионна. Клиентът иска да бъде крайният победител - да направи най-изгодната сделка. За истинския професионалист клиентите винаги са по-важни от парите.

Често пъти брокерите не искат да се ангажират с трудни и нестандартни оферти. Те обичат лесните за продажба обекти. Според Лазов има само трудни, но не и непродаваеми обекти. Те просто изискват по-специален подход и повече допълнителни усилия от страна на брокера. Поради тази причина цената на услугата може дори да надхвърли 10-15% от стойността на сделката. Но ако брокерът смята, че няма да се справи, то по-добре да не поема случая. Имотният пазар в България е пълен с проблеми имоти и кризата е точното време за тяхната продажба, твърди експертът.

Брокерът трябва да бъде само брокер. Специалистът трябва да се позиционира правилно и да не излиза от своята таргет група. Разфокусирането води до разводняване на марката и загуба на нейната уникалност. Съсредоточаването върху определен сегмент от пазара и определена целева група от клиенти е условие за успех. Много важно в бизнес света за един специалист е идентифицирането му като майстор-експерт.

И брокерът, и клиентът имат нужда от помощен канал за комуникация, в който да се срещнат. Днес това обикновено става „на ничия земя“ или с други думи - в интернет. Вече всеки бизнес се нуждае от глобалната мрежа, за да съществува. Специалистът без собствен сайт трудно се доказва в своята област и изгражда добро име. Активното участие в социалните мрежи също е много важно. Представянето на възможно най-много места в онлайн пространството е от голяма полза за всеки брокер. Само добрият имидж докарва клиентите директно в офиса на експерта.

 
 

Добави коментар

 

Още публикации

Полезни сайтове

  • bgtop.net

    Топ класацията на българските сайтове

Анкета

Имаме ли нужда от закон, който да регламентира дейността на брокерите?
Резултати Архив