Регистрация Забравена парола

home home   Мобилна версия

Дискусии

Добави коментар

Ное 9, 2012

Коментари: 12

Как да преборим кризата в имотния сектор? Това е темата на новата ни дискусия.

Кризата се отрази негативно на почти всички браншове и нейното влияние все още продължава. Пазарът на недвижими имоти не прави изключение.
Всички знаем, че отчаяните времена изискват отчаяни мерки. А вие предприели ли сте такива мерки?

1. Каква е вашата формула за привличане на повече клиенти?

2. Кой определя цената при имотните сделки в момента - продавачите или купувачите?

3. Смятате ли, че по време на криза брокерите трябва да получават премия за работата си или напротив - да правят по-големи отстъпки на клиентите си?

4. Какво е по-важно за вашите клиенти - качеството и бързината на услугата или ниската й цена?


Споделете вашия опит и изпитани трикове за справяне с кризата.

 
 

Добави коментар

 

Коментари: (12)

Отговор на въпрос 2 : По всяко време цената се определя от продавача. Ако продавачът притежава качествен имот кризата го засяга по-малко. Ако продавачът обмисли и определи успешно какъв човек би купил имота му на висока цена има голяма вероятност да вземе тази цена. Ако продавачът умее да говори с хора ще убеди купувач да плати повече . Ако продавачът рекламира имота си добре ще получи по-висока цена. Ако продавачът обяви ПРЕМИЯ за брокер, който намери купувач за висока цена има голям шанс да я получи . Ако ... --- Отговор на въпрос 3 : Преди кризата стотици брокери получаваха като ПРЕМИЯ магазинчета или гаражи в сгради, продавани на зелено. Строителите бяха доволни защото при сериозна конкуренция от стотици сгради бързо и сигурно продаваха апартаменти и паркоместа, агенциите получаваха сериозни суми, а брокерите обикаляха като дервиши за още клиенти. По време на криза собствениците имат невероятна конкуренция и ако не привлекат вниманието на брокерите ще чакат, докато дойде подходящ клиент в офиса на агенцията. Стотици клиенти на агенции чакат с месеци да "дойде клиент" . - Криза е госпожо ... - Тежко е положението господине ... - Хората нямат пари ... Какво правят разумните хора ? Подписват само ДЪЛГОСРОЧНИ договори за наем и дават премии на брокери за да не стои празен имота им. Преди да изтече договора се уговарят с майстори за освежаване и с брокера за реклама. Докато тече предизвестието и докато се ремонтира имота тече подбор на наематели... Разумните продавачи избират брокер, а не агенция ! Мотивацията е ТОВА, което движи сделките ... --- Някой може ли да обясни защо продавачът плаща комисионната при продажба ? Във Франция КУПУВАЧЪТ плаща комисионната !!! Това е направено за да може да се даде коректно ПРЕМИЯ на брокерите за добре свършена работа. Ако продавачът във Франция не е доволен или не продава на цената, предложена от брокера, или не дава премия на брокер, който му сваля цената. Агенцията получава комисионна от купувача. Ако продавачът е доволен има вероятност / дори стиснатите французи го правят / да даде премия на брокера. Затова брокерите във Франция не говорят за криза, а търсят купувачи от ЦЯЛ свят . Затова във Франция по селата цената за малка къща с двор е колкото цената на къща с два магазина в центъра на Пазарджик, Монтана, Видин, Габрово и други китни български градове с 1300 години история... --- Отговор на въпрос 4 : Добра или бърза сделка ? ...

Боби Йорданов Ное 18, 2012  

Каква е вашата формула за привличане на повече клиенти? Много хубава дискусия.Браво на Анастасия!!! Масова практика е да се привличат клиенти в имотния пазар, чрез обяви в порталите специализирали в имоти, като www.imoti.net,imot.bg,home.bg и още 70 други по неизвестни сайтове, които предлагат места за обяви. Лошото в случая е, че клиентите не знаят кой точно брокер стои зад дадена обява.Добър специалист ли е или е човек, който няма опит в този рисков бизнес? Много слаби брокери, чрез манипулиране на обявите привличат клиентите си. Най - често се променят цената, площта, изложението или още по нахално си измислят цялата обява. Това е формулата за слабаци!!!!! По приемлива е формулата за привличане на клиенти чрез препоръки.Тези брокери на недвижими имоти доста разчитат на своя имидж и непрекъснато го доизграждат. Те привличат клиентите си освен с препоръки и с обяви. Повечето опитни брокери от старото поколение разчитат изцяло на тази формула, която е стара като света, но формулата важи за клиенти, които по някъкъв начин нямат онлайн присъствие в интернет. Лошото за тях е, че голяма част от съвременното поколение не вярват на препоръки,а усилено сърфират в мрежата и анализират сравнявайки дани оферти, изяви и др. до безкрайност.... Истинската формула за успех е да се привличат клиенти, чрез интернет маркетинг и участие в социални сайтове и мрежи.За да има съвременен имидж един брокер трябва да има сайт в интернет.Сайта да му да привлича най - малко по 200 потребители .Този брой потребители генерират минимум 10-20 реални клиента месечно.Но сайта не трябва да е само една разширена визитка в комбинация с презентациона дипляна. Това време отмина. Сега корпоративния и личният сайт имат други изисквания. Добър кънтент. Добро СЕО. Добър линк билдинг. Добър копирайт. Но добрият съвременен професионалист не спира до тук.Той активно присъства в фейсбук, туитър, гугъл, и не на последно место в www.ceb.bg. Ако потърсите в гугъл, както трябва, които и да било специалист с ранг ПРО, ще видите, две неща. Неговото мнение и име е цитирано статии и новини в няклко интернет медии с висок ранг. Неговото име ше бъде споменатона 500 до 1500 и нагоре места в гугъл. Е ако някой би оспорил по - добра формула за привличане на клиенти,нека се обади!!!

Здравейте! Кризата в имотния сектор всъщност ни научи да работим по-добре.Много колеги приключиха своята дейност,но ние останахме и работим. Всъщност , това което спазваме е простичко: 1.Постоянство 2.Лоялност 3.Професионализъм Правим това , което е необходимо и резултатите идват! Цената на имотните сделки определя НЕГОВО ВЕЛИЧЕСТВО "ПАЗАРЪТ"! Не смятам , че е необходимо от допълнителни бонуси за брокерите за работата в условия на криза , напротив - мисля че сега "професионалистите" в бранша просто работят повече и съответно сделките са повече , а от там и възнагражденията.Не на последно място , за нас е особено важно и последващото мнение на клиента , както и имиджа , който потдържаме и налагаме. За нашите клиенти е най-важна чистата и перфектна сделка , без "скрити мини",защото прекалените ниски цени , понякога си имат своята "солена" цена.

РЕАЛ ПЛОВДИВ Ное 21, 2012  

Най-добрия начин една фирма да привлече и задържи клиенти е доверието между фирмата и клиентите и. Обслужените с внимание и професионализъм клиенти са най- добрата реклама за работата на всеки брокер и на агенцията като цяло. Кризата на пазара направи преговорите за цената на един имот по-трудни и тук е задачата на посредника да разясни убедително и аргументирано на едната и другата страна истинската стойност на имота и да подпомогне осъществяването на сделката по един добър за двете страни начин. Възнаграждението на труда на брокерите е въпрос на вътрешна политика на фирмата. Разбира се, че може да се направят отстъпки, например когато един и същи клиент извърши повече от една имотна сделка с дадена фирма, или имота е на висока цена... Клиентите се интересуват повече от качеството на сделката. Цената така или иначе са я постигнали по време на преговорите.

1. Въпрос Имиджът на брокера трябва да буди ДОВЕРИЕ. Още в първоначалните впечатления които си съставя клиента при разговор с брокера в него трябва да възникнат усещания за компететнтност и точност. Внимателният подход на брокера създава усещането на клиента, че именно той /клиента/ кара влака. Това наистина трябва да е точно така. Изпусне ли се този момент, нещата отиват на зле. Много често клиентите хвърчат във въздуха и просто някой трабва да ги свали на земята. Само че това се прави много внимателно. Това е най-деликатният момент. Издъни ли се тука брокера - няма успех след това. Точно тук са важни няколко неща които са от комплексен характер. Между другото, ако трябва да сме честни, може би се броят на пръстите на двете ръце хората които умеят това в пълен обем. Другите колеги съжалявам че го казвам, но само си мислят, че го могат. 2. Въпрос И двете страни участват може би с еднаква тежест.Всеки има своите мотиви за участието си в сделката. Обикновенно продавача казва първоначално някаква цена. Тя е продиктувана от някакви съображения. Ако не е притиснат от някакви обстоятелства положението е едно. Но ако има нещо да определя определено поведение, нещата са съвсем други. 3. Въпрос Кризата уважаеми Дами и Господа си я правим ние в главите ни. От там идват всичките ни проблеми. Това е работа като всички други. Щом работиш качествено трябва да получиш адекватно заплащане за трудът си. Точно тука болшинството от хората са научени да не оценяват както трябва нашият труд. И започва едно надлъгване как да се заобиколи брокера и да не му се плати комисионна. На клиента му се струва, че това са грешно дадени пари. Истината всички знаем че е друга. Това е най-лошият тип клиенти. Част от вината е и на брокерите, особенно на тези "креватните". Заради тяхната слава, всички сме под един знаменател. И в момента има разлика в заплащането на комисионни в страната като цяло и в курортните комплекси. Докато в сраната е около 2-3%, в зимните куроти и по морето процента се движи между 10-15% с малки изключения. Това е практика на вън и комисионната задължително е при ПРОДАВАЧА. Ние както винаги правим изключения в България. 4. Въпрос Качеството е най важно в сделката. За да го направиш обаче, трябва да имаш необходимият капацитет. В никакъв случай не препоръчвам бързането. Цената трябва да е договорена и всички да са доволни - иначе сделка няма ГОСПОДА.

2. Кой определя цената при имотните сделки в момента - продавачите или купувачите? Цените на имотите, с които се правят сделки се определят, както от продавачите, така и от купувачите, но основна роля в определянето на цената на даден имот играе и пазара. 3. Смятате ли, че по време на криза брокерите трябва да получават премия за работата си или напротив - да правят по-големи отстъпки на клиентите си? Едното не отхвърля другото, както при добре свършена работа даден брокер може да получи премия от доволен клиент, така и брокерът може да направи отстъпка в определен случай. 4. Какво е по-важно за вашите клиенти - качеството и бързината на услугата или ниската й цена? С цената и бързината, човек може и да направи компромис ( в някакви граници) когато говорим за сделки с недвижими имоти, но с качеството на услугата НЕ!

"Доволните" клиенти са най-добрата реклама, доволният клиент те препоръчва на свои близки, познати, или пък самият той пак се връща при теб, защото е получил това за което те е ангажирал - лоялност, точност, коректност, бързина, качество на услугата, също и рекламата в интернет, но когато е истинска, реална, а не имота продаден преди 5 месеца и още седи в сайтовете, или пък параметрите са му 60 кв.м., а се рекламира на 80 кв.м. и т.н.(т.е.нереалните обяви, които са доста). Цената обикновенно си я определя собственика на имота(когато се пуска в обява), но реалните сделки стават на цена, която плаща купувача, много рядко се случва да се продаде имот на цената на която е обявен(обикновенно това става когато локацията е добра, жилището е с добри параметри, луксозен имот и купувача търси точно такъв имот). А защо да не получи премия брокера, когато е заслужи разбира се, но понякога може и да си я заслужил, но когато с един и същи клиент имаш няколко поредни сделки се правят остъпки разбира се. В зависимост от клиента, неговите възможности, разбира се повечето клиенти искат качество, бързина, отговорност и лоялност, което го получават при нас, затова все още сме на пазара за недвижими имоти.

Лидия Ное 29, 2012  

Трикове за справяне с кризата е силно казано, защото определено нямам опит в областта на недвижимите имоти, но от гледна точка на обикновен потребител смятам: Единственото хубаво нещо на една такава криза е, че се отсяват качествените фирми в областта на недвижимите имоти, които реално остават на пазара. Ясно е, че по време на криза хората свиват разходите, това обаче не означава, че трябва да се вайкаме каква е голяма кризата, как няма клиенти, няма сделки, хората нямали пари. Ако всички се затворят в черупките си, няма да има сделки, няма да има клиенти. По време на криза просто се продава по различен начин, с повече зор. Точно за това оцеляват по-добрите. Добрата реклама Мярка, които може да се вземе в такива условия е добрата реклама. Когато офертите са по-забелязвани, това води по-бързо до желания резултат. Клиентите виждат, че си на пазара. Евтин вариант (но не за сметка на качеството) в условия на криза е интернет рекламата. Добрата цена По-големите отстъпки, или повече екстри към цената биха били по-интересни за потребителите. Добрият брокер Не на последно място бих сложила компетентността и качествата на брокерите. Брокерът трябва да бъде коректен, да умее да слуша и да чува клиентите и да бъде гъвкав в предложенията към тях. 2. Цената на имотите би трябвало да се определя от търсенето. 3. Редно е брокерите да получават премии за работата си дори по време на криза. За 4 въпрос според мен, би трябвало всеки да гледа по-скоро качеството, защото в по-голяма част от случаите евтиното винаги излиза по-скъпо.

На всеки от компютрите в офисите ни има табелка са надпис "Как да привличаме клиенти?" За отговори са дадени: -входящи от улицата -доволни, довели други - от партньори - от реклама Допълваме със истинско, честно и правилно поведение. Не забравяме за коректността. За цената - клиентите имат готовност за малко повече плащане, продавачите за малко по-ниска цена. Премията на брокера е също част от цената. Определя се не от кризата, а то конкретната сделка. Сделка със сделка не си приличат. Нищо не е толкова важно в бизнеса, колкото спешното действие. В случай, че цената е по-ниска от планувания бюджет или от очакваната стойност - имаме сделка.При сериозни намерения от страна на клиента.

За да привлечеш клиент в условия на голяма и нелоялна конкуренция е доста трудна задача за брокера, но основното което остава е изграждането на доверие, индивидуалния подход,прозрачността при представяне на информацията .Цената се определя от двете страни, но водещи в момента са купувачите. Винаги качеството е поставено на първо място.

Здравейте колеги! Радвам се за хубавата тема и поради това се включвам точно в нея. Бих искал за попитам за мнението Ви по следния въпрос. В най-големия сайт за имоти- imot.bg е обявена реклама от 1228 агенции от гр. София. А според вас, какъв е общия брой на брокерите в гр. София? Ако например броят им е приблизително 4000 души за гр. София, каква процентна част от тях са на добро професионално ниво? Благодаря!

1. Каква е вашата формула за привличане на повече клиенти? -лични оферти и клиенти сразумни продаваеми имоти. Колегите обичат да обеяатават небето и земята на продавачите, а не е правилно, показателно е за това, че не са били обучени или нямат добър мениджър. Това касае продавачите, относно купувачите е желателно да имате коректна реклама. 2. Кой определя цената при имотните сделки в момента - продавачите или купувачите? - Сделките са при разумни равнища, ножа не енито в една от страните, а в консултантите за да направят ясна картина на пазара. В противен случай имотите остават непродаваеми заложници на алчността. 3. Смятате ли, че по време на криза брокерите трябва да получават премия за работата си или напротив - да правят по-големи отстъпки на клиентите си? - Ако ще е за сметка на качеството на услугата по-добре да не правят отстъпки. Свидетели сме на подобни "отстъпки" и техните последствия в други браншове. 4. Какво е по-важно за вашите клиенти - качеството и бързината на услугата или ниската й цена? - и двете.

Още публикации

Тагове

кризата

  

мерки

  

клиенти

  

Полезни сайтове

  • bgtop.net

    Топ класацията на българските сайтове

Анкета

Имаме ли нужда от закон, който да регламентира дейността на брокерите?
Резултати Архив