Регистрация Забравена парола

home home   Мобилна версия

Блогове

Добави коментар

Дек 11, 2013

Покупката на имот, в това число и на ваканционен имот, не е никак лесно занимание. Има безброй подводни камъни, в които и купувачът, и продавачът могат да се ударят. Със сигурност няма да е приятно.

Знаейки това, много хора предпочитат да се доверят на агенции за недвижими имоти, които да им помогнат при сключването на сделка. Агентите най-често са хора с опит, познават пазара – търсене, предлагане и цени, законовата рамка на покупко-продажбения процес, психологията и очакванията на двете страни в сделката.

Представени по този начин, агентите на недвижими имоти изглеждат идеални! Някои от тях обаче са „нож с две остриета“. Неприятната истина е, че има агенти, които прилагат нелоялни практики, свързани с губене на времето, нервите, доверието, интереса на потенциалните купувачи, от което на практика губят и съвестните агенти на ваканционни имоти.

Това са т. нар. „ловци на купувачи“.

Ловците на купувачи разчитат най-вече на уменията си да манипулират клиентите, много от които са неориентирани какво искат, какво се предлага, какви са реалните цени.

Потенциалните купувачи търсят в мрежата оферти и, когато се спрат на някоя интересна за тях, се свързват с агента, посочен като контакт към офертата. Тук можем да изброим три варианта за това как биха могли да продължат техните взаимоотношения:

1. Офертата е реална, актуална и целият процес по покупко-продажбата на ваканционния имот минава по вода – за продавача, за купувача, за агента.

2. Офертата е за несъществуващ или отдавна продаден имот, но се ползва за „стръв“. Когато купувачът се свърже с агента, започва предлагането на други имоти, тъй като първоначално харесаният изненадващо „вече не се продава“ или „току що го е продал друг агент на друг купувач“. Това е първото разочарование, а второто идва от последващия процес на размотаване, лъгане, почти безкрайни огледи на имоти. Надеждата на агента е купувачът „да хареса нещо“ и да го купи. Клиентът от своя страна, се надява на същото – да види най-накрая подходящия ваканционен имот, без да губи повече време и нерви, но и без да прави компромис с изискванията си.

3. Офертата е за реален имот, но той или не се продава, или отдавна е продаден. Тук усложнението идва от факта, че от купувача се взима депозит, с който му се гарантира, че той ще стане собственик точно на този ваканционен имот. Това обаче няма как да стане, поради споменатите вече причини. Ето защо отново имаме недоволен купувач, лъжещ агент на недвижими имоти, неосъществена сделка.

Първият вариант е най-доброто, което може да се случи и на трите страни в сделката – продавач, купувач, агент. Ставаме обаче доста често свидетели и на другите две ситуации.

При вариант 2 и 3 от описания процес на подвеждане и лъгане печеливши има много рядко. При това – случайно! По-важно е да отбележим, че губещите са много повече – не само излъганият потенциален купувач, но и... честно работещите агенти на ваканционни имоти.

Народът е казал: „покрай сухото гори и мокрото“. И тук е така – покрай лошата слава, която си спечелват нелоялните търговци, „горят“ и тези, които наистина работя честно и упорито.

Лошото за клиентите е, че разбират за нелоялните практики едва след осъществения контакт, вложените много надежди и изгубеното време.

За да се застраховате от среща на „ловци на купувачи“ при търсене на вашия ваканционен имот, свържете се с Имоти Банско БГ ЕООД. Гарант за нас са нашите доволни клиенти! Очакваме и вас!

 
 

Добави коментар

 

Още публикации

Полезни сайтове

  • bgtop.net

    Топ класацията на българските сайтове

Анкета

Имаме ли нужда от закон, който да регламентира дейността на брокерите?
Резултати Архив