Регистрация Забравена парола

home home   Мобилна версия

Статии

Добави коментар

Юни 27, 2013

Често в офертите в сайтовете за имоти се отбелязват само данните на имота, но не и лице за връзка. Попитахме специалистите как влияе това на възприятието на обявата. Може ли една анонимна оферта (само с адрес и телефон) да отблъсне потенциалния купувач/наемател?

За този, който е заинтересован и сериозно си търси жилище, това не е пречка. Той ще се свърже със собственика и ще обсъдят офертата, твърдят някои експерти. Отблъсква само тези, които преглеждат офертите чисто информативно. Препоръчително е в офертата да е отбелязана цената и лице за връзка.

Оскъдната информация за имота определено отблъсква потенциалните клиенти, твърди брокер Антон Илиев. Според него е изключително несериозно е да се оферират анонимно имоти. Изглежда съмнително, а и неуважително към клиенти и брокери да се поднася ограничена информация. Трябва да си звъним по телефоните да се „разпитваме“ и да си „разказваме“ за имота все едно живеем в 80-те години, шегува се Илиев.

Ако имотът има достатъчно снимки, човек може да добие най-обща представа за състоянието и ако нещо не го устройва, да не си губи времето да звъни по телефона и да ходи на анонимни огледи с елемент на изненада какво ще види. Специалистът смята, че тези времена са безвъзвратно отминали и този архаичен подход губи доверието на всички.

Във времена на голямо предлагане не можеш да разхождаш хората „на сляпо“ от имот на имот, докато си харесат нещо. Сега има интернет, цифрови снимки, видео и т.н. Да, имотът трябва да се посети и физически, но чак когато нещо „хване окото“. Добрият брокер на трябва да предлага имот без да го е видял предварително на място. А след като го види, трябва да го показва на всички с много снимки и максимална информация.

По думите на Илиев никой не печели от изгубено време и безсмислени огледи. Или може би печели само брокерът, който не познава друг начин да стигне до клиента. Разумните клиенти обаче никога не биха се доверил на брокер, който подхожда по този начин.

Според брокера да се оферира имот с оскъдна информация и без снимки е обидно не само за купувачите, наемателите и брокерите, но и за собственика на имота, който се е доверил на такава агенция да оферира имота му „на сляпо“. Все пак има много агенции и още повече брокери и всеки сам си преценява как да показва или да не показва имота, който предлага, допълва Илиев.

Мнението на консултант Младен Садинов е, че оферта без достатъчно информация е най-малкото мързелива. Така може да я напише собственик на имот, който очаква да започнат да го търсят брокери от различни кантори, които да му предлагат да продават имота му. Или поне такъв ефект ще постигне, предупреждава експертът.

Зависи за какви оферти става въпрос, подчертава друг специалист. Дали за такива, публикувани в пресата, поместени в сайтове за безплатни обяви, залепени на табла за обяви и т.н. Не навсякъде може да има нещо повече от телефон за връзка. Но ако става въпрос за агенции за покупко-продажба – там трябва да има снимки и повече информация за имота.

 
 

Добави коментар

 

Още публикации

Полезни сайтове

  • bgtop.net

    Топ класацията на българските сайтове

Анкета

Имаме ли нужда от закон, който да регламентира дейността на брокерите?
Резултати Архив