Западната дъга на столичното Околовръстно шосе между източния край на автомагистрала „Люлин” и кръстовището с пътя за Калотина ще се изгражда, без да бъде спирано движението по старото трасе. Това съобщи вчера за „Монитор” инж. Лазар Лазаров, шеф на Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ).
„Първо ще се изграждат лентите от източната страна на трасето, а автомобилите ще се движат по старата част на западната дъга на Околовръстното”, поясни той. „След това движението ще бъде пренасочено по него и ще се изградят и другите ленти и съоръжения по трасето. Ще се работи по същия начин, както на южната дъга, където движението също не се спираше. Тази отсечка на западната дъга ще бъде с по 3 ленти в двете посоки и ще има и още по 2 локални платна”, добави Лазаров. Срокът за изграждането на трикилометровото трасе е 22 месеца, индикативната цена - около 40 млн. лева. Проектът на обекта предвижда да бъдат изградени също и мост на река Какач и 2 кръстовища на повече от едно ниво.
Все още не е уточнен в детайли проектът за съоръжението при пътя за Калотина, като един от важните елементи от него ще е левият завой към северната скоростна тангента. През септември ще се обявят тръжните процедури за изграждането на скоростния път София - Калотина и на северната скоростна тангента, която ще довърши участъка от Околовръстното шосе и ще направи връзката с магистралите „Хемус” и „Тракия”.
Индикативната стойност на инвестициите е около 200 млн. евро, а финансирането ще е по ОП „Транспорт”. Очаква се реализацията на тези 2 пътни проекта да започне през пролетта на 2013 г. За отчуждаването на имотите, нужни за изграждането на бъдещата отсечка, правителството отпусна над 12,2 млн. лв. Те ще бъдат изплатени на стотина собственици от Агенция “Пътна инфраструктура”.
„Трасето на северната тангента бе избрано, защото е с около 8 км по-късо от сегашната северна дъга на околовръстното”, каза инж. Лазаров. „То минава през земеделски земи и ще се изхарчат по-малко пари за отчуждаване на имотите. Отделно от двете страни на сегашното трасе на околовръстното бяха изкупени всички терени и това щеше да оскъпи много изграждането на отсечката”, припомни той.
По времето, когато се разиграваха страстите с концесията на автомагистрала „Тракия”, имаше идея цялото трасе от Калотина до София и северната скоростна тангента да станат част от аутобана към Бургас. Нулевият лот трябваше да се изпълни от бъдещия концесионер и да свързва българо-сръбската граница при Калотина с „Тракия”.
Източник: Монитор