Регистрация Забравена парола

home home   Мобилна версия

Новини

Добави коментар

Окт 2, 2012

Наематели на магазини често ги сменят, като правят това на няколко месеца, казват столични брокери. Според Младен Митов от „Явлена” често търговците не преценяват добре възможностите си и бизнес средата и след няколко месеца се отказват и собствениците на обектите са принудени отново да търсят наематели „Продължава да има търсене на малки магазини, особено на оживени места в София”, уточни той.


„От началото на годината има намаление на наемите на търговски площи в рамките на 3-5 на сто”, каза за „Монитор” шефът на агенция „Форос” Добромир Ганев. „Спадът в потреблението води и понижение на оборотите на магазините и конюнктурата на пазара в сегмента остава негативна”, смята брокерът. „Намалението на оборотите на търговците ще продължи заради лошата ситуация в икономиката, което се оказва стагниращо и на пазара на търговски имоти. Пазарът на търговски площи зависи пряко от нивото на доходите на хората”, поясни той.

Според него в момента по-голямо е търсенето на магазини на главните улици, като малкият и средният бизнес предпочитат площи до около 70 квадрата. „Най-често обектите в тези зони се наемат за магазини за дрехи, парфюми и супермаркети”, смята той. В близките година-две търговски площи ще се наемат основно приоритетно в новите търговски центрове в София, смятат експертите от Forton international. Те очакват също леко раздвижване на пазара на площи по бул. „Витоша”, като то ще е постепенно и ще зависи колко скоро може да стане булевардът привлекателна зона за пешеходци.

Метрото също ще бъде фактор за пазара на по-малки магазини, тъй като ще предопредели голяма част от човекопотока, смятат от Forton. Ще продължи търсенето на ключови локации около централните метростанции в София с голям човекопоток. От консултантската компания очакват в средносрочен план моловете да бъдат по-атрактивни от търговските улици за по-опитните търговци, както и за тези, които получават възможност за първи път да отворят в търговски център. По-голяма част от магазините на международни брандове в диапазона около 100 кв. м са с български франчайз или местни оператори.

Източник: Монитор

 
 

Добави коментар

 

Още публикации

Полезни сайтове

  • bgtop.net

    Топ класацията на българските сайтове

							Владимир Йосифов

Владимир Йосифов
Консултант
София

							Таня Китик

Таня Китик
Консултант
София

							Антон Илиев

Антон Илиев
Брокер
София

							инж. Петър Петров

инж. Петър Петров
Инженер
Стара Загора

Анкета

Имаме ли нужда от закон, който да регламентира дейността на брокерите?
Резултати Архив