Регистрация Забравена парола

home home   Мобилна версия

Строителство на калкан с незаконна сграда

07.04.2020 - Строителство - 4 Отговори     (0)

Здравейте,

Искам да построя гараж (свързан с моята къща) на калкан със съседна стара селскостопанска сграда,която е без строителни книжа и собственикът няма нотариален акт. Той ни предостави нотариално заверено съгласие да строим на калкан, но въпреки това ни отказаха виза за проектиране, докато не занесем строителни книжа за постройката на съседа и не допълним текста в нотариалната декларация със седния текст:двете сгради да съвпадат в хоризонтално и вертикално отношение ".

Та...щом постройката на съседа е незаконна, възможно ли е строителството на калкан? Законово обосновано ли е да изискват от нас да представим чужди строителни книжа?
Благодаря:)

									Маркова

Маркова

Отговори (4)    Коментара (3)

											Адвокат Николина Митова

Адвокат Николина Митова

07.04.2020

Отговор: Здравейте, г-жо Маркова,

съгласно чл. 21, ал. 4 от ЗУТ постройките на допълващото застрояване могат да се застрояват свързано на вътрешните имотни граници и вероятно поради тази разпоредба са изискали допълване на декларацията в горепосочения смисъл. Съседът Ви може да се снабди евентуално с удостоверение за търпимост, за което е необходимо да се извърши геодезическо заснемане и да получи нотариално заверена декларация от непосредствените съседи. Удостоверението за търпимост се издава от главния архитект на общината и въз основа на него би следвало да допуснат свързаното застрояване.



За контакти

											адвокат Милена Миткова

адвокат Милена Миткова

07.04.2020

Отговор: Ще си позволя, да допълня отговора на колегата.
Изискаха Ви такова съгласие от съседа или Вие решихте, че ще Ви трябва?
Дали неговата постройка е законна или не, е нямало значение. Но той е Ви дал право да строите на калкан с обекта му. А никой не може да черпи права от свое противоправно поведение. В случая, противоправно (незаконно) е била построена неговата сграда. И той сега няма как да Ви дава права, на тази база.
В чл.42, ал.2 от ЗУТ пише, че "Постройки на допълващото застрояване, с изключение на гаражи, работилници и обекти за търговия и услуги, не могат да се разполагат на уличната регулационна линия или между нея и сградите на основното застрояване. Постройки на допълващото застрояване могат да се изграждат на вътрешната граница на урегулирания поземлен имот, ако калканните им стени покриват калканни стени на заварени или новопредвидени постройки в съседния урегулиран поземлен имот или плътни огради. Тоест, ако по действащия застроителен план се предвижда допълващо застрояване на калкан в съседния имот, ще Ви дадат виза, без да се занимават със съседа Ви. Но тъй като е малко вероятно, то отивате на вариант с узаконяване сградата на съседа Ви. Както и колегата Ви е отговорила, удостоверение за търпимост. Само, че за него, Вие ще трябва да декларирате, че сте съгласен с намаленото отстояние на неговата сграда от Вашия имот.



За контакти

											Маркова

Маркова

07.04.2020

Коментар: Здравейте,
благодаря ви за отговорите!

Към адвокат Миткова: с документите за искане на виза за проектиране подадохме стандартна нотариална декларация-съгласие от съседа, че е съгласен да строим по линията между неговия и нашия имот. Така ни беше казано от нашия архитект, както и беше описано в необходите за виза документи. От Общината поискаха нова декларация, в която да е опоменато изрично съвпадение в хорзонтално и вертикално отношение между вече съществуващата по линията сграда и планираната от нас, както и книжата на сградата на съседа.

За жалост нашият съсед каза, че не желае да се занимава повече, защото няма време и желание, а и ще му струва пари. Той 30 години си ползва сградата (в Кадастралната карта се води селскостопанска постройка, но според него е барбекю) без проблем.

Значи оставаме без гараж :)

Още веднъж благодаря!



За контакти

											адвокат Милена Миткова

адвокат Милена Миткова

07.04.2020

Отговор: Не се отказвайте така лесно. Ако искате гараж. Можете да обжалвате мълчалив отказ да Ви се издаде виза за проектиране. Защото, предполагам, на хартия не са Ви отказали, тосет нямате изричен писмен отказ.
Почти сигурно, административния съд ще отмени отказа.
Общинска и всякаква друга администрация, така се възпитава!



За контакти

											Маркова

Маркова

08.04.2020

Коментар: Здравейте,
имаме писмен отговор, че до представянето на новата декларация, строителни книжа и още две неща, които не касаят съседите, а е наш пропуск (само мъжът ми беше подписал заявлението,а е било необходимо да има и мой подпис + заснемане на растителността), по преписката няма да има движение. Нашите пропуски лесно ще отстраним, но няма как да удовлетворим искането за книжа/удостоверение за търпимост за сградата на съседа. Така че пак няма да стане. Ще минем на вариант без гараж, само навес.

Да допълня: сега видях, че в първоначалния си въпрос съм написала, че съседът е дал декларация за съгласие за строеж на калкан, а всъщност даде съгласие за строеж по линия на оградата.



За контакти

											Адвокат Николина Митова

Адвокат Николина Митова

08.04.2020

Отговор: Препоръчвам да коментирате въпроса на място с адвокат, който да прегледа отговора от общината, защото ако се приеме, че отговорът е индивидуален административен акт, същият /както посочва адв. Миткова/ подлежи на обжалване пред административен съд в 14 дневен срок от получаването.


За контакти

											Маркова

Маркова

13.04.2020

Коментар: Сърдечни благодарности за съветите! Останете със здраве ::) Решихме да вземем стандартна виза за къща без гараж, за да можем час по-скоро да започнем със строежа. Нататък вероятно ще се консултираме с адвокат и ще пуснем заяление само за гараж, пък ще видим какво ще ни отговорят.


За контакти

Популярни въпроси - Строителство

Виж всички въпроси

Таванско помещение като отделно ателие Имам таванско помещение с ток и вода. 1983г има разрешение за строеж и изградена капандура и е превърнато в стая за творческа дейност по чл.63 от наредба 5... Последен отговор - 2.11.2023 от адвокат Милена Миткова

2 Отговори

Семейство и имот С моят съпруг ( нямаме брак) живеем на семейни начала с неговото семейство в къщата им. Преди 7 години решихме, че ще вдигнем етаж на къщата и така малко... Последен отговор - 2.12.2023 от адв.Галина Чанкова

2 Отговори

Дървено бунгало Здравейте, имаме изработено дървено 32м2 бунгало в собствен упи имот. Бунгалото е изцяло от дърво, поставено на бетонни постаменти. Може ли да се... Последен отговор - 16.10.2023 от адвокат Милена Миткова

1 Отговори

електрозахранване Здравейте,допустимо ли е да се направи отклонение от далекопровод средно напрежение, с цел захраване на частен имот,отстоящ на около 100 метра от... Последен отговор - 15.12.2023 от Кристина Найденова

1 Отговори

Смяна на ПУП без мое съгласие за строителство на Калкан. Може ли да се обжалва смяната на ПУП?Къщата ми е на границата на съседният имот,и за да може да се застроява е сменен ПУП без мое съгласие.А именно да се... Последен отговор - 1.03.2024 от Адвокат Николина Митова

1 Отговори
Виж всички въпроси

Задай въпрос!

Колебаете се дали да закупите имот в даден район? Искате да научите каква е реалната стойност на вашия дом? Получете съвет от тези, които знаят! Ceb.bg дава възможност на потребителите да задават въпроси относно покупка, продажба, наем, стопанисване, управление, ремонт и всичко останало около имотите. Питайте и ще получите отговор от експертите в бранша!

Задай въпрос!

Полезни сайтове

  • bgtop.net

    Топ класацията на българските сайтове

Анкета

Имаме ли нужда от закон, който да регламентира дейността на брокерите?
Резултати Архив