Регистрация Забравена парола

home home   Мобилна версия

Статии

Добави коментар

Май 14, 2012

Комисионната, която брокерите взимат, е пакетна цена, обикновено в размер на 2-3% от цената на имота. На пръв поглед тя изглежда прекалено висока, но в нея влизат много отделни дейности, които специалистите извършват. Основният и най-скъп ресурс е времето, необходимо за намиране на съответния обект. Всичко това трябва да се обясни подробно на клиента, за да не остава място за съмнение относно коректността и добрите намерения на брокера.

Експертът трябва да обясни целия процес стъпка по стъпка и подробно да се аргументира. Някои брокери се страхуват, че ако разкрият своето ноу-хау, клиентът ще се опита да ги подмине и сам да реализира сделката. Това е грешка, категоричен е специалистът по недвижими имоти Амброзио Лазов. Добрият брокер дава избор на своя клиент. Той трябва да се убеди, че работи с истински професионалист, а не с човек, който се страхува от него.

На клиента трябва да се окаже необходимата подкрепа, дори и безплатно. Ако брокерът не го направи навреме, той ще я получи другаде - при адвокат или нотариус. Брокерът не бива да бъде алчен. Добре би било да се позволи клиента също да участва в процеса, дори при намалена комисионна. Клиентът иска да бъде крайният победител - да направи най-изгодната сделка. За истинския професионалист клиентите винаги са по-важни от парите.

Често пъти брокерите не искат да се ангажират с трудни и нестандартни оферти. Те обичат лесните за продажба обекти. Според Лазов има само трудни, но не и непродаваеми обекти. Те просто изискват по-специален подход и повече допълнителни усилия от страна на брокера. Поради тази причина цената на услугата може дори да надхвърли 10-15% от стойността на сделката. Но ако брокерът смята, че няма да се справи, то по-добре да не поема случая. Имотният пазар в България е пълен с проблеми имоти и кризата е точното време за тяхната продажба, твърди експертът.

Брокерът трябва да бъде само брокер. Специалистът трябва да се позиционира правилно и да не излиза от своята таргет група. Разфокусирането води до разводняване на марката и загуба на нейната уникалност. Съсредоточаването върху определен сегмент от пазара и определена целева група от клиенти е условие за успех. Много важно в бизнес света за един специалист е идентифицирането му като майстор-експерт.

И брокерът, и клиентът имат нужда от помощен канал за комуникация, в който да се срещнат. Днес това обикновено става „на ничия земя“ или с други думи - в интернет. Вече всеки бизнес се нуждае от глобалната мрежа, за да съществува. Специалистът без собствен сайт трудно се доказва в своята област и изгражда добро име. Активното участие в социалните мрежи също е много важно. Представянето на възможно най-много места в онлайн пространството е от голяма полза за всеки брокер. Само добрият имидж докарва клиентите директно в офиса на експерта.

 
 

Добави коментар

 

Още публикации

Полезни сайтове

  • bgtop.net

    Топ класацията на българските сайтове

							Владимир Йосифов

Владимир Йосифов
Консултант
София

							Антон Илиев

Антон Илиев
Брокер
София

							Таня Китик

Таня Китик
Консултант
София

Анкета

Имаме ли нужда от закон, който да регламентира дейността на брокерите?
Резултати Архив