Здравейте, имам подписан договор за аренда ,чийто срок изтича през 2020г. Арендаторът иска да сключим нов договор за аренда тази година, за да продължим старият,въпреки че остават още 3 години.Иска да му представя нотариално пълномощно от другите наследници,за да спазим новите промени по закона за арендата от тази година,но ми каза ,че оригиналните пълномощни трябва да му ги предам и да останат на съхранение при него..Искам да попитам колко време преди изтичане на договорът може да се сключи нов и защо трябва да му оставям оригинален документ,все пак някой ми има доверие и ми прави пълномощно и аз да го давам на друг.И още едно питане,рентата от него за тази година ще бъде по малко,отколкото ще се изплащат "белите петна",за това населено място ,Редно ли е това.
Отговор на
Таня Китик
:
Здравейте,
няма законова пречка тази година да сключите анекс, с който да удължите срока на договора. В Закона за аренда в земеделието е посочен само срок кога най-късно можете да направите това. Ваше е решението дали да сключите този анекс сега или да изчакате началото на 2020 година и едва след това да вземете решение дали да удължите срока на договора или не, като имате възможност да го предоставите на същия арендатор или на друг, или пък да решите Вие сами да обработвате имота. С искането си това да бъде направено в този момент арендатора иска да си подсигури ползването на имота за по-дълго време.
Относно пълномощните - оригинала на пълномощните следва да се съхраняват от Вас и е необходимо да се представят пред Нотариус в момента на сключване на договор за аренда или анекс към договора за аренда. На самия арендатор се предоставя само копие от пълномощните, за да може при евентуални проверки от ДФЗ-РА или МЗХГ да ги представи. Няма законово регламентирана ситуация, в която на него да му е необходим оригинала на това пълномощно. Според мен това негово искане е с цел да нямате възможност да ползвате пълномощното, за да сключите договор за аренда с друг арендатор.
И по повод размера на плащанията за "бели петна" и разликата им с размера на рентното плащане - размера на рентата се определя чрез договаряне между арендатор и арендодател и не може да се променя в срока на договора. Размера на плащанията за "бели петна" се определя всяка година от съответната Областна дирекция - Земеделие и се определя съгласно размера на средното годишно рентно плащане за съответното землище. Обикновено има разлика между тези два размера на плащанията.
Здравейте,
При издаден констативен нотариален акт, на база документи - Решение на ОСЗ за възстановяване правото на собственост, данъчни оценки, скици, удостоверение за наследници, трябва ли отново да се издават данъчни оценки, актуални до края на 2017 г. - при евентуална продажба?
Благодаря за отделеното време!
Лека вечер!
Отговор на
Таня Китик
:
При продажба задължително трябва да представите актуална данъчна оценка на имота. Издадените до 30 юни на текущата година удостоверения за данъчна оценка на основание чл. 264, ал. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс са валидни до тази дата, а издадените след тази дата - до края на текущата година. Когато данъчните задължения за имота са платени за цялата година и това обстоятелство е вписано в удостоверението, то е валидно до края на текущата година независимо от датата на издаването му. Удостоверенията за данъчна оценка на незастроени земеделски земи са валидни до края на текущата година.
Здравейте, регистриран земеделски производител съм. Попадам в т.н. селски райни. Мога ли да кандидатствам по мярка 10 и 11 от ПРСР, тъй като отглеждам овес и люцерна. Вярно ли е че съм изпуснала срока, тъй като договора с фирми за сертификат е трябвало да се сключи до 31.12.2016 г.
Благодаря!
Отговор на
Таня Китик
:
Здравейте,
за да кандидатствате по мерки 10 и 11 едно от задължителните условия е да сте сключил "договор с контролиращо лице в срок до 31 декември на предходната година на годината на кандидатстване". Тъй като сте изпуснал този срок няма да можете да участвате по тези две мерки в Кампания 2017. Но можете да кандидатствате по СЕПП и евентуално други мерки,в зависимост от характеристиките на стопанството Ви. Условията за участие по мерки 10 и 11 са регламентирани в Наредба №7 от 24 февруари 2015 година за прилагане на Мярка 10 "Агроекология и климат" от ПРСР 2014-2020 година и Наредба № 4 от 24 февруари 2015 година за прилагане на Мярка 11 "Биологично земеделие" от ПРСР 2014-2020 година.
Здравейте!
Какъв е реда за промяна на статута на земеделска земя, която по документи се води ливада, в нива, за да бъде дадена под аренда? И ако може някакъв ориентир за цената на подобна процедура.
Благодаря предварително!
Отговор на
Таня Китик
:
Здравейте,
процедурата зависи от това дали имота попада в слой ПОСТОЯННО ЗАТРЕВЕНИ ПЛОЩИ. Първо проверете дали попада в този слой и в зависимост от отговора Ви ще Ви обясним процедурата.
Здравейте.Може ли две последователни години едни и същи имоти да се бъдат вписани под угар(като аз съм ги почистили и изорал).за 2016 са подадени в осз и чертани.Но мога ли и през 2017 да ги чертая пак угар, или ще бъда санкциониран
Отговор на
Таня Китик
:
Отговора зависи от няколко неща: колко голямо е стопанството Ви през 2016 и през настоящата година; какви култури и в какъв размер за всяка от тях сте чертали през 2016 година; каква площ земя се използва за производство на треви или други тревни фуражи; отглеждате ли бобови култури и ако да - каква площ; имате ли пасища? След като отговорите на въпросите ще можем да Ви отговорим конкретно.
Успешна седмица!