Регистрация Забравена парола

home home   Мобилна версия

Анализи

Добави коментар

Мар 12, 2012

Цените по Черноморието са останали сравнително стабилни от 2009 г., сочи проучване на GreenLife

Цените на имотите в Банско са претърпели спад от около 50% за последните три години, сочи проучване на строително-инвестиционната компания GreenLife, която има ваканционен проект в зимния курорт.

Между 500 и 700 евро на кв. м са били средните цени, на които са се сключвали сделки в Банско през 2011 г. За сравнение през 2010 г. квадратният метър в зимния курорт се е търгувал за около 850 евро, а година по-рано – за 950 евро. През 2008 г. цените са били около 1 200 евро.

През 2012 г. не се очакват драстични промени в цените от нивата от миналата година.

Според компанията, специализирана в изграждането на ваканционни имоти, цените по Черноморието са останали на „сравнително стабилни нива от 2009 г.“

Отстъпките от офертните цени при покупка на ваканционен имоти по време на настоящия сезон могат да достигнат до 40%, смятат от компанията.

Пазарът в зимните курорти е преди всичко вторичен – поне 70% от сделките са следствие на препродажба.

През последните няколко години пазарът на ваканционни имоти е концентриран главно в летните курорти. По данни на компанията през 2010 г. 86% от сделките са били съсредоточени в морските курорти в сравнение с 14% в планинските.

Активността в сделките за зимни имоти е паднала с още 2% през 2011 г. Ако в Банско преди няколко години са се реализирали около 4000 сделки за сезон, то през 2011 г. са сключени около 1800, от които поне 1 300 са резултат от вторичния пазар.

„Спокойно можем да кажем, че пазарът в летните курорти е стабилен”, коментира Мариана Даскалова, търговски директор в GreenLife.

Цените по Черноморието са останали сравнително стабилни от 2009 г., сочи проучване на GreenLife

Цените на имотите в Банско са претърпели спад от около 50% за последните три години, сочи проучване на строително-инвестиционната компания GreenLife, която има ваканционен проект в зимния курорт.

Между 500 и 700 евро на кв. м са били средните цени, на които са се сключвали сделки в Банско през 2011 г. За сравнение през 2010 г. квадратният метър в зимния курорт се е търгувал за около 850 евро, а година по-рано – за 950 евро. През 2008 г. цените са били около 1 200 евро.

През 2012 г. не се очакват драстични промени в цените от нивата от миналата година.

Според компанията, специализирана в изграждането на ваканционни имоти, цените по Черноморието са останали на „сравнително стабилни нива от 2009 г.“

Отстъпките от офертните цени при покупка на ваканционен имоти по време на настоящия сезон могат да достигнат до 40%, смятат от компанията.

Пазарът в зимните курорти е преди всичко вторичен – поне 70% от сделките са следствие на препродажба.

През последните няколко години пазарът на ваканционни имоти е концентриран главно в летните курорти. По данни на компанията през 2010 г. 86% от сделките са били съсредоточени в морските курорти в сравнение с 14% в планинските.

Активността в сделките за зимни имоти е паднала с още 2% през 2011 г. Ако в Банско преди няколко години са се реализирали около 4000 сделки за сезон, то през 2011 г. са сключени около 1800, от които поне 1 300 са резултат от вторичния пазар.

„Спокойно можем да кажем, че пазарът в летните курорти е стабилен”, коментира Мариана Даскалова, търговски директор в GreenLife.

„Активността на пазара на зимни ваканционни имоти обаче претърпява осезаем спад. Ако тенденциите продължат, през 2012 г. едва 10 на сто от сделките ще бъдат реализирани за имоти в зимни курорти”, прогнозира Даскалова.

Ценовите нива в летните курорти не претърпяват толкова съществени промени. “Нивата в Слънчев бряг, например, са между 500 и 1 600 евро през 2008 г., докато през 2011 достигат стойности между 400 и 900 евро”, сочи информация на компанията.

Кой купува?

Профилът на купувачите на ваканционни имоти днес не се е изменил сериозно спрямо година по-рано. Докато преди началото на 2009 г. основните купувачи са англичани, целящи инвестиция, то след този момент активни стават руснаците. Част от тях купуват директно от инвеститор, но повечето се възползват от желанието на англичаните да се освободят от имотите си в българските курорти. Цените, на които руснаците купуват в момента, са с около 50% по-ниски от нивата, на които са се търгували обектите преди няколко години.

„Англичаните, които са основните продавачи на ваканционни имоти в страната ни, са изправени пред дилема”, коментира Теофил Петров, изпълнителен директор на GreenLife.

„Те могат или да продадат имота си на руснаците на цена, наполовина на тази, на която са купили, или да го отдават под наем на туристи. Около 70% от собствениците на ваканционни имоти в зимните курорти са готови да ги отдават, докато в морските се отдават едва 10% от апартаментите”, допълва още Петров.

Според него в планинските курорти 90% от имотите са купени за лично ползване, а 10% са взети с цел инвестиция. В същото време за лично ползване са купени 70% от морските имоти, а останалите 30% са взети с инвестиционна цел. Цените, на които се отдава под наем, са ниски и в повечето случаи стигат единствено, за да се покрият разходите по поддръжката на имота.

Най-голямата част от туристите, посещаващи апарткомплекси у нас, са на възраст от 25  до 35 г., предимно семейни с деца. Те предпочитат основно апартаменти с една спалня с цел почивка. Средният им престой е между 5 и 7 дни. Приблизително 23% от тях посещават страната ни за първи път, като правят резервации главно по интернет.

Най-активни туристи в България през последното тримесечие на 2011 г. са били гърците – около 37 хил. (16% от всички). Те са следвани от германци (20 хил. - 9%), румънци (17 хил. - 7%), англичани (14 хил. - 6%), руснаци (13 хил. - 6%). Най-малко гости в българските курорти е имало от Швейцария, Унгария и Холандия – под 5 000 души.„Активността на пазара на зимни ваканционни имоти обаче претърпява осезаем спад. Ако тенденциите продължат, през 2012 г. едва 10 на сто от сделките ще бъдат реализирани за имоти в зимни курорти”, прогнозира Даскалова.

Ценовите нива в летните курорти не претърпяват толкова съществени промени. “Нивата в Слънчев бряг, например, са между 500 и 1 600 евро през 2008 г., докато през 2011 достигат стойности между 400 и 900 евро”, сочи информация на компанията.

Кой купува?

Профилът на купувачите на ваканционни имоти днес не се е изменил сериозно спрямо година по-рано. Докато преди началото на 2009 г. основните купувачи са англичани, целящи инвестиция, то след този момент активни стават руснаците. Част от тях купуват директно от инвеститор, но повечето се възползват от желанието на англичаните да се освободят от имотите си в българските курорти. Цените, на които руснаците купуват в момента, са с около 50% по-ниски от нивата, на които са се търгували обектите преди няколко години.

„Англичаните, които са основните продавачи на ваканционни имоти в страната ни, са изправени пред дилема”, коментира Теофил Петров, изпълнителен директор на GreenLife.

„Те могат или да продадат имота си на руснаците на цена, наполовина на тази, на която са купили, или да го отдават под наем на туристи. Около 70% от собствениците на ваканционни имоти в зимните курорти са готови да ги отдават, докато в морските се отдават едва 10% от апартаментите”, допълва още Петров.

Според него в планинските курорти 90% от имотите са купени за лично ползване, а 10% са взети с цел инвестиция. В същото време за лично ползване са купени 70% от морските имоти, а останалите 30% са взети с инвестиционна цел. Цените, на които се отдава под наем, са ниски и в повечето случаи стигат единствено, за да се покрият разходите по поддръжката на имота.

Най-голямата част от туристите, посещаващи апарткомплекси у нас, са на възраст от 25  до 35 г., предимно семейни с деца. Те предпочитат основно апартаменти с една спалня с цел почивка. Средният им престой е между 5 и 7 дни. Приблизително 23% от тях посещават страната ни за първи път, като правят резервации главно по интернет.

Най-активни туристи в България през последното тримесечие на 2011 г. са били гърците – около 37 хил. (16% от всички). Те са следвани от германци (20 хил. - 9%), румънци (17 хил. - 7%), англичани (14 хил. - 6%), руснаци (13 хил. - 6%). Най-малко гости в българските курорти е имало от Швейцария, Унгария и Холандия – под 5 000 души.

 

www.investor.bg

 
 

Добави коментар

 

Още публикации

Тагове

цените
  
черноморието
  
останали
  
сравнително
  
стабилни
  
2009
  
сочи
  
проучване
  
greenlife
  
имотите
  
банско
  
претърпели
  
спад
  

около

  
последните
  
години
  
строително-инвестиционната
  
компания
  
greenlife
  
ваканционен
  
проект
  
зимния
  
курорт
  
между
  
евро
  
били
  
средните
  
цени
  
сключвали
  
сделки
  
2011
  
сравнение
  
2010
  
квадратният
  
метър
  
търгувал
  
година
  
по-рано
  
2008
  
цените
  
през
  
2012
  
очакват
  
драстични
  
промени
  
нивата
  
миналата
  
според
  
компанията
  
специализирана
  
изграждането
  
ваканционни
  

имоти

  
„сравнително
  
нива
  
отстъпките
  
офертните
  
покупка
  
време
  
настоящия
  
сезон
  
могат
  
достигнат
  
смятат
  
пазарът
  
зимните
  

курорти

  
преди
  
вторичен
  
поне
  
сделките
  
следствие
  
препродажба
  
няколко
  
пазарът
  
концентриран
  
главно
  
летните
  
данни
  
съсредоточени
  
морските
  
планинските
  
активността
  
зимни
  
паднала
  
реализирали
  
4000
  
сключени
  
1800
  
резултат
  
вторичния
  
пазар
  
„спокойно
  
можем
  
кажем
  
стабилен”
  
коментира
  
мариана
  
даскалова
  
търговски
  
директор
  
пазара
  
обаче
  
претърпява
  
осезаем
  
тенденциите
  
продължат
  
едва
  
реализирани
  
курорти”
  
прогнозира
  
ценовите
  
претърпяват
  
съществени
  
слънчев
  
бряг
  
например
  
между
  
докато
  
достигат
  
стойности
  
евро”
  
информация
  
кой
  
купува
  
профилът
  
купувачите
  
днес
  
изменил
  
сериозно
  
спрямо
  
началото
  
основните
  
купувачи
  
англичани
  
целящи
  
инвестиция
  
момент
  
активни
  
стават
  
руснаците
  
част
  
купуват
  
директно
  
инвеститор
  
повечето
  
възползват
  
желанието
  
англичаните
  
освободят
  
българските
  
момента
  
по-ниски
  
търгували
  
обектите
  
„англичаните
  
продавачи
  
страната
  
изправени
  
пред
  
дилема”
  
теофил
  
петров
  
изпълнителен
  
„те
  
продадат
  
имота
  
цена
  
наполовина
  
купили
  
отдават
  
наем
  
туристи
  
собствениците
  
готови
  
апартаментите”
  
допълва
  
него
  
купени
  
лично
  
ползване
  
взети
  
същото
  
останалите
  
инвестиционна
  
отдава
  
ниски
  
случаи
  
стигат
  
единствено
  
покрият
  
разходите
  
поддръжката
  
най-голямата
  
туристите
  
посещаващи
  
апарткомплекси
  
възраст
  
предимно
  
семейни
  
деца
  
предпочитат
  
основно
  
апартаменти
  
спалня
  
почивка
  
средният
  
престой
  
приблизително
  
посещават
  
първи
  
правят
  
резервации
  
интернет
  
най-активни
  
българия
  
последното
  
тримесечие
  
гърците
  
следвани
  
германци
  
румънци
  
руснаци
  
най-малко
  
гости
  
имало
  
швейцария
  
унгария
  
холандия
  
души
  

Полезни сайтове

  • bgtop.net

    Топ класацията на българските сайтове

Анкета

Имаме ли нужда от закон, който да регламентира дейността на брокерите?
Резултати Архив