THE TELEGRAPF:
Повече от 2000 години след като Юлий Цезар слезе от лодката си в Кент, Великобритания отново е изправена пред римска инвазия. Новата „армия” не идва за английски калай или английски жени, а за да купува имоти, тухли и хоросан. ...
Кметството не е доволно, че част от имотите ще бъдат купени с цел инвестиция и няма да живее никой през по-голяма част от годината. Това оставя огромна дупка в икономиката на Лондон защото освен данъците собствениците няма да ползват стоки и услуги в английския си дом.
Коментар към: Римляните идват! Италианци купуват имоти в Лондон заради рецесията
Опитът натрупан от стотици години помага на кметове и държава да регулират наемните отношения защото те са важни за обществото.
Много скоро и в България ще падне процентът на собствени жилища и тогава ще стане ясно колко години политиците не е искаха да направят нищо по въпроса. Явно малка част от политиците и висшите чиновници са наясно колко голямо би било политическото влиянието на наематели и собственици на имоти.
Опитът натрупан от стотици години помага на политиците в Европа да регулират наемните отношения защото те са важни за обществото.
Скоро и партии в България ще се сблъскат с проблема НАЕМАТЕЛ.
Първо в София, защото Метрото променя качеството на живот и дава възможност на опозицията да завземе части от столицата .
После в селищата около Бургас, защото Магистрала Тракия ще създаде условия на хората покрай магистралата да работят в Бургас, както хора от Перник, Радомир, Ихтиман, Елин Пелин и селата покрай магистралите работят в София.
Месеци след пускане на новите станции на метрото ще има бягство на наематели от райони без метро към имоти близки до новите метростанции.
Пл. Гарибалди и ул. Иван Денкоглу ще станат много по-оживено място.
От тук ще преминават всички, които се придвижват с трамвай и искат да почиват на Витошка, а после да се качат на метрото.
Улица Иван Денкоглу ще измести ул. Солунска, защото е най-късото разстояние от спирка на трамвай до бул. Витоша и метростанция.
Метрото в София изгради един „ луксозен виртуален булевард” около който ще живеят всички, които имат пари да си го позволят. В зависимост от парите и начина на живот хората избират в коя част на „виртуалният булевард Метрополитен” ще живеят.
Примери:
Масата клиенти бе насочена към южните квартали покрай бул. България с обещанието да станат престижно място за живот и бизнес.
Южните райони Стрелбище, Борово и Манастирски ливади останаха без достъп до „виртуалния булевард Метрополитен” и ще се радват на трамвай и Южна дъга.
Това е подходящ район за хора, които не искат да влизат ежедневно в центъра!
Според картата на София бул. Витоша започва от пл. Света Неделя и продължава до кв. Иван Вазов, при Южен парк.
Метрото ще промени бул. Мария Луиза, който до сега беше изоставен от инвеститорите. Заради „виртуалният булевард Метрополитен” Кметство София ще опита да направи Женски пазар по-добро място.
Този район ще остане предпочитан за хората, които планират да останат с години свързани с провинцията. Близостта до Централна гара и Централна автогара е иделно за тях !
Кметството на София ремонтира и облагороди Южен парк преди да свърже „виртуалният булевард Метрополитен” с бул. Витоша, при НДК, и бул. Мария Луиза, при Ларгото и Централна гара.
Така г-жа Йорданка Фандъкова запази доверието и блогоразположението на живеещите около Южен парк. Те остават без метро, но с ремонтиран и почистен Южен парк.
Имотите около Южен парк са подходящи за двойки с деца и спортни натури !
Много години Долен Лозенец бе държан умишлено извън пазара на имоти. Идващите от провинцията купувачи не познават София и е лесно да ги заблудиш, като ги заведеш в Горен Лозенец.
Метростанция Свети Наум ще приближи Южен парк чрез „виртуалния булевард Метрополитен” със стотици хиляди столичани. Районът около Музеите на бул. Черни връх ще станат любимо място за почивка .
Долен Лозенец е подходящ за двойки с малки деца, защото тук има добри училища, студенти, любители на кучета, спортуващи, и хора, които искат пеша или с велосипед да могат да отидат в центъра на столицата !
Метростанцията до хотел Кемпински ще промени живота и бизнеса в Горен Лозенец.
Влиянието на тази метростанция ще се усети чак до Бизнес парк Лозенец – ЕКСПО 2000.
Горен Лозенец, с новите си сгради и сравнително добро качество на живот ще привлече млади хора !
Близостта до Южен парк и Елитните болници Токуда и Лозенец ще направи район Хладилника предпочитано място за заможни пенсионери и двойки с малки деца, които нямат нужда от метростанция и добър транспорт !
Метрото позволява бавно и неусетно да се изкупят от едри играчи хиляди жилища, които да се дават под наем. Това е инвестиция с минимален риск. Жилищата покрай „виртуалния булевард Метрополите” няма как да останат без наематели. Ремонтните работи и обзавеждането на стотици апартаменти е много евтино и това ще донесе сериозни приходи на акционерите.
Единственият квартал, който не е засегнат от промяната е Изток.
Квартал Изток беше държан умишлено извън обсега на идващите от провинцията купувачи за да го запазят като елитен жилищен район.
Изток е ярко доказателство за мъдрото ръководство на пазара на недвижими имоти през последните 20 години.
Какво ще стане в крайните „ граничните” квартали ?
Според мен в районите без близка метростанция ще паднат наемите и ще може да се наемат жилища от хора с по-ниски доходи. Може би Кметството на София разчита на този ефект за осигуряване на евтини жилища за работещите в столицата ?
Кметство София е добре да инвестира в програма „ Портиерът е Ваш помощник „
и да подпомага наемане на млади хора, които да осигуряват спокойствие и помощ на живеещите в добри сгради, далеч от метрото и добър транспорт .
Така ще се пресече грозната практика за охранители да се назначават стари хора,
които вече забравят къде живеят и не могат да бъдат полезни на никой, освен на внуци и правнуци .
Кметствата на големите европейски градове имат дългосрочни програми за развитие на крайните квартали. Кметствата, Полицията и Домоуправителите работят заедно и осигуряват работа на полицаи, които искат да работят по-лека работа до пенсия.
Такива програми осигуряват спокойствие в големите градове на Европа и разликата между районите не се усеща толкова силно .
Владимир Йосифов,
маркетинг и реклама на имоти