На 31 октомври 2011 г. Ceb.bg бе представен на семинар, организиран от портала за недвижими имоти Imoti.net, част от “Инвестор.БГ” АД. Темата на семинара бе "Ефективен бизнес в сферата на имотите". Ceb.bg бе представен от собственика на сайта Амброзио Йорданов и от маркетинговия мениджър Христо Христов.
Основният акцент на Г-н Йорданов бе промяната на културата на българските брокери в посока към подобряване на своя имидж като професионалисти. Съвременният български брокер не само трябва да предлага оферти, но да изгради цялостно доверие в своите клиенти. Имено постигането на такова доверие е и основната мисия на Ceb.bg.
Днес брокерите освен от оферти, би трябвало да се интересуват и от своето представяне в Интернет. Социалните мрежи и в частност Ceb.bg, като специализирана мрежа дава такава възможност. Освен контактите с клиенти, Ceb.bg предлага и система за оценяване на професионализма на всеки брокер – обратна връзка от задаващите въпроси непрофесионални потребители.
Докато Г-н Йорданов акцентува върху това, което Ceb.bg може да направи за професионалистите в областта на недвижимите имоти, Г-н Христо Христов представи на участниците как реално се осъществява това в Ceb.bg.
Бе наблегнато върху функциите за търсене на въпроси, отговаряне на въпроси и профила на професионалиста. Чрез профила си всеки брокер може да създаде една среда за контакт и за връзка със своя собствен сайт, като по този начин увеличава посещенията на сайта си. Системата от тагове от друга страна, концентрира в профила всички отговори на въпросите, които съответния професионалист е дал, като по този начин увеличава трафика към неговия профил.
Г-н Христов също подчерта и възможността за даване на полезни съвети, които консултират потребителите на Ceb.bg как да постъпят в определени ситуации и как да решават конкретни проблеми. Също бяха представени възможностите за създаване на дискусии и интервюта в Ceb.bg, които професионалистите могат да използват за да градят имидж пред клиентите си.
След представянето на Ceb.bg бе направено представяне на всички нови функции в портала imoti.net. За завършек на семинара организаторите Imoti.net иницираха дикусия по следните теми:
- на какво се дължи разликата в оценката на ръста или спада на пазара на сделките с недвижими имоти (20 % ръст според агенцията по вписванията, 20% спад според брокерите);
- трябва ли да се лицензира брокерската професия и как е правилно да стане това;
- как се оцелява като брокер на фона на финансовата криза.
Тъй като основната мисия на Ceb.bg е да даде възможност на брокерите, които са професионалисти да се рзграничат от тези, които не са, г-н Христо Христов коментира, че лошото мнение за непрофесионалното отношение се разпростира по-бързо и между повече клиенти, отколкото положителната нагласа към добрия професионалист. Това предполага, че трябва да се създадат възможности, по които професионалиста да се изяви. Г-н Христов цитира изследване на Ceb.bg, в което над 50% от посетителите, попълнили анкета в сайта, са с твърдо негативно мнение към брокерската професия – факт, който предполага сериозни действия в посока повишаване на имиджа на тази професия.
Във връзка с въпроса за оцеляването по време на криза, Г-н Йорданов наблегна върху промяната на съвременната пардигма на продажба на имоти – това вече става през Интернет. Най-важното в такъв случай става показването на истинска компетентност, което и Ceb.bg прави. Имено в този случай също клиентът е готов да сключи и договор – когато вижда пред себе си професионалист, който е компетентен в търсената от клиента област.