Фев 18, 2013 |
|
Г-н Димитър Николов по настоящем работи в рамките на вторият си мандат. Кмет е на град Бургас от 2007 година и от тогава насам преобрази морския града, факт, който с удоволствие отбелязваме всеки път щом минаваме през Бургас.
Кметът е роден през 1967 г. в Бургас. Завършва висше образование в Икономическия университет в Москва. Има Магистратура по финансов мениджмънт от Стопанската академия в Свищов и професионална диплома по мениджмънт от НБУ. Женен, с три деца. Запален по подводният риболов, плуването и колоезденето.
Г-н Николов, кои бяха най-неотложните проблеми за решаване в Общината при встъпването Ви в длъжност?
През 2007 година Бургас беше в тежко състояние – почти нищо не се случваше, инфраструктурата беше тотално занемарена, нямаше места в детските градини, всички тротоари и зелени площи в центъра бяха покрити с автомобили, по комплексите беше пълно с незаконни гаражи, защото нямаше паркинги и сигурност, половината община беше без канализация, нямаше къде да се спортува. Смятам, че през последните години успяхме да
решим голяма част от споменатите проблеми. В Общината има изграден и вече доказал се, чрез работата си, екип, който продължава да работи с добро темпо. Доказателство за това са проектите за 300 милиона лева, които изпълняваме в момента.
Кое е най-успешното Ви решение от началото на мандата и кое решение приемате по-скоро като грешен ход?
Доволен съм, че бяхме смели и активни точно в най-голямата криза, когато много други общини предпочетоха да не рискуват и да залегнат пред бурята. Ние спечелихме – първо от тази активнност, второ, защото се доказахме като лоялни партньори на Европейския съюз и българското правителство. Нека не се заблуждаваме, в тази криза една от малкото възможности в бюджета и да влязат свежи пари са европейските фондове. Там фокусирахмеусилията си и резултатите са налице.
Не казвам, че е лесно. Особено при по-новаторските и големи проекти – не се минава без съпротива. Когато правехме първа копка за новата болница в “Меден рудник”, недоволен гражданин седна в кофата на багера, ремонтът на ул. “Цар Симеон” се забави с една година заради протести на еколози, които не ни даваха да подменим старите дървета с нови, с политическа цел някои се опитаха се да компрометират обновяването на главната улица, строителството на Пътен възел Юг … и много други такива примери мога да дам. Това понякога действа много демотивиращо, но всяко начинание, което е от полза на Бургас и моите съграждани, си струва нервите и усилията.
Колкото до грешките, те са нещо неизбежно. При динамиката и обема на кметската работа, и аз допускам такива. Важното е да се поправяш в движение и да продължиш напред, защото от теб зависят десетки проекти, които се движат едновременно.
Кои са успешно реализираните строителни проекти в Общината през 2012 година?
Продължихме с цялостните ремонти по бургаските улици. Обновени са “Поморие”, “Хан Крум”, “Рилска”, “Калофер”, “Стамболийски”, нови улици направихме в “Меден рудник” и “Изгрев”. В нова сграда настанихме кухнята на Домашния социален патронаж. Десетки нови спортни площадки изградихме, както и нов покрит пазар. Цялостно е ремонтиран приютът за бездомни, санирани са много училища и детски градини. Построихме чисто нова детска градина в “Меден рудник”, строим още една в Банево. Започна реставрацията на остров “Света Анастасия” и Моста на плажа. Изградени бяха и пуснати в експлоатация новата МБАЛ в “Меден рудник”, построена чрез публично-частно партньорство, както и Пътен възел Юг. С държавни средства бяха ремонтирани операта и театъра в Бургас. Започна изграждането на новото регионално депо за битови отпадъци, което ще ползваме заедно с още 8 общини. Дойдоха половината от общо 67 нови автобуса за градския ни транспорт. Годината наистина беше много динамична и ползотворна.
Бихте ли изброили строителните проекти планираните за 2013 година?
Тази година ще ремонтираме основно 17 обществени сгради – сред тях спортни зали, училища, детски градини. На целия комплекс “Меден рудник” ще обновим системата за улично осветление, включително с поставяне на нови стълбове. Имаме спечелени средства за нова канализация в кварталите, за удвояване капацитета на пречиствателната станция в “Меден рудник”. Кандидатстваме отново по схемата за благоустрояване на обществено значими градски простанства, за да обновим “Богориди”, историческото ядро на Морската градина и други обекти. Както вече казах, тече реконструкция на острова и моста. По проекта “Интегриран градски транспорт” ще сторим 2 нови автогари, 30 километра нови велоалеи, ще се въведе интелигентна система за управление на транспорта. Заедно с Варна, Плевен и Стара Загора кандидатстваме за 100 нови тролейбуса. Надявам се да почне активна работа по изграждането на Пътен възел Запад. И още много други неща. Работата ни в никакъв случай няма да намалее.
Има ли нещо, което искате задължително да свършите преди края на мандата си?
Да видя ремонтирани на 100 % всички училища и детски градини в Бургас. До момента сме изпълнили този план на около 75 %. Искам да видя как бургазлии слизат от автомобилите и отиват с колело на работа, на училище, до университета – безконфликтно, по нови велоалеи, свързани в система. Надявам се да видя поне започната новата многофункционална спортна зала на Бургас, за която е отреден теренът в “Изгрев”, където беше старото военно поделение. Имам много идеи и до няколко години те ще станат видими.
Атентата промени ли Бургас и как ще се отрази на града в бъдеще?
Няма как да се забрави такова нещо, но бъдещето на града е в наши ръце, а не в чужди. Смятам, че бургазлии излязохме по-сплотени след атентата. Хората не се подадоха на стреса и паниката, а реагираха изключително интелигентно, като не позволиха да се наруши нормалния ритъм на живот на града ни. Изключително съм горд от реакцията на бургазлии, от лекарите от бургаската болница, от адекватната реакция на институциите.
На какъв етап е реставрацията на моста и остров Св. Анастасия?
Сроковете текат и изпълнителите започнаха работа. И на двата обекта тече демонтаж на амортизираните елементи и реставрация на сградите на острова. Като се пооправи времето, следват укрепителните работи, монтирането на новите елементи. Надявам се през лятото на тази година бургазлии и гостите на града да видят новата визия на двата знакови за Бургас обекта. До няколко дни обявяваме и поръчката за закупуване на кораб до острова и до няколко месеца бургазлии ще станат собственици на плавателен съд.
До къде стигнаха проектите за делфинариума?
Възложени са концесионните анализи, като желанието ни е те да бъдат представени през януари. Оттам нататък ще се чака решение на общински съвет и ще тече подготовката на необходимата документация. Мястото е определено и се намира в парк “Езеро”, на много комуникативна и подходяща локация. Бургас вече няколко години поред постоянно бележи ръст на туристическите посещения и заслужава да има такъв атракцион.
Колко търговски центъра отвориха врати в Бургас откакто сте кмет на града? Знак ли са те за икономически просперитет?
Това са големи инвестиции. Такива пари не се хвърлят на вятъра, а се избира място, където инвестицията може да се изплати. Не бих казал, че имат пряка връзка с икономическия просперитет, но пък смятам, че не беше нормална ситуацията преди 5 години, когато в Бургас нямаше нито един мол.
Как ще коментирате скандала около разцепването на катедралния храм "Св.Св. Кирил и Методий", заради строеж на подземен паркинг?
Гледам прагматично на нещата – на никого няма да помогнем, ако спрем толкова напреднал обект – подземния паркинг. В противен случай Бургас ще се окаже с огромна “язва” в центъра на града. Когато той бъде завършен, започва възстановяването на щетите по храма, за което основната тежест ще поеме концесионерът на паркинга. Ще бъде укрепена както конструкцията на църквата, така и реставрирани стенописите. Хората не бива да се притесняват – с храма всичко ще бъде наред.
Според промените в Закона за устройството на Черноморското крайбрежие, одобрени в края на 2012 г. от регионалната комисия на парламента, строителството на първа линия на морето няма да бъде забранено. Каква е позицията на кмета на Бургас?
Този закон касае по-малките общини по нашето Черноморие. В Бургас първата линия е място за отдих и забавление и такава трябва да си остане. Неслучайно догодина искаме да довършим ремонта на Морската градина с нови алеи, осветление, паркова мебел. В бургаската Морска градина строителство няма да допусна.
Ще се бори ли Бургас догодина да задържи титлата за най-добрия град за живеене в България?
Градът ни с всяка година става все по-красив и добре уреден, така че ние сме постоянен претендент. Но нека журналистите и всички българи, които живеят, работят или са посещавали по един или друг повод нашия град, през изтеклата година, кажат дали сме Най-добрият град за живеене.
Какво си пожелахте, за Бургас, в края на 2012 година?
Нови успехи, още повече спечелени проекти, инвеститорски интерес, разкриване на нови работни места. И да са живи и здрави всички бургазлии.
Източник: www.1kam1.com
|
|
|
Добави коментар
Още публикации
Юни 3, 2013
Анастасия Шлапс
София
Апр 22, 2013
Анастасия Шлапс
София
Тагове
г-н
николов
работи
кмет
град
бургас
2007
година
града
мениджмънт
бяха
проблеми
общината
нямаше
места
градини
центъра
половината
къде
смятам
години
вече
работата
момента
решение
мандата
криза
нека
пари
големи
проекти
първа
новата
болница
меден
рудник”
нови
пътен
възел
други
такива
работа
десетки
2012
улици
изгрев”
нова
училища
детски
градина
започна
реставрацията
остров
ремонтирани
заедно
общини
обновим
осветление
спечелени
кандидатстваме
градски
тече
острова
моста
велоалеи
система
надявам
преди
края
видя
около
бургазлии
няколко
станат
хората
изключително
двата
елементи
паркинг
храма
линия
догодина
живеене
Полезни сайтове
-
Топ класацията на българските сайтове
адвокат Милена Миткова
Адвокат
София
Владимир Йосифов
Консултант
София
Таня Китик
Консултант
София
Антон Илиев
Брокер
София
Кристина Найденова
Брокер
София
инж. Петър Петров
Инженер
Стара Загора